כינוי לדג קוצני

כינוי לדג קוצני
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: כינוי לדג קוצני.
זוהי הגדרה בת 15 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אבו נפחא .

קצת על נפוחיתִיים:
נפוחיתִיים (שם מדעי: Tetraodontidae) היא משפחה של דגים מקריני סנפיר המשתייכים לסדרת הנפוחתאים. דגים אלו נפוצים בעיקר באזורים הטרופיים, ובישראל בעיקר במפרץ אילת. חלק ממיני משפחת דגים זו מכונים בסלנג "אבו נפחא".
לנפוחיתיים ארבע שיניים, וזהו מקור שמם המדעי (מיוונית: tetras -ארבע ; odontos-שיניים). השיניים משמשות אותם לפיצוח רכיכות וחסרי חוליות אחרים.
אחד מהמאפיינים הבולטים של הדגים החברים במשפחה זו – וזהו גם מקור שמה בעברית, היא היכולת לבלוע מים בכמות גדולה ולהתנפח לגודל כפול ויותר בעת סכנה. מאפיין אחר, שאף הוא מגן על הנפוחיתיים מפני טורפים, הוא עורם הקוצני. הגנה נוספת מפני טורפים הקיימת בחלק מהנפוחיתיים היא רעל עצבים קטלני הנקרא טטרודוטוקסין (Tetrodotoxin), שמצוי בעורם ובחלק מאיבריהם הפנימיים. אחד הדגים המשתייכים למשפחת הנפוחיתיים, דג הפוגו, נחשב למעדן ביפן ובארצות סמוכות, למרות הסכנה הרבה באכילתו.
במשפחה זו לפחות 121 מינים ב-21 סוגים. הם מצויים בדרך כלל באזורים הטרופיים, ונדירים באזורים קרים יותר. בים סוף ניתן למצוא חלק ממיני המשפחה, כמעט כולם מוגנים, במפרץ אילת יש מודעות לרעילותם של דגים אלו והם לא ניצודים ולא נאכלים.
בים התיכון ניצוד לעתים הדג לגינון נודד, דג מהסוג Lagocephalus, בגלל חוסר מודעות לרעילותו נגרמים מקרי הרעלה כתוצאה מאכילתו. [1]

נלקח מויקיפדיה