כהן גדול משושלת החשמונאים

כהן גדול משושלת החשמונאים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: כהן גדול משושלת החשמונאים.
זוהי הגדרה בת 25 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ינאי.

מידע רנדומלי על הביטוי "ינאי":

יהונתן אלכסנדר ("ינאי") (127 לפנה"ס – 76 לפנה"ס) היה מלך יהודה ומינה עצמו לכהן גדול (דבר האסור לפי ההלכה היהודית) משושלת החשמונאים בתקופת הבית השני בין השנים 103 לפנה"ס עד מותו בשנת 76 לפנה"ס. עסק רבות במלחמות וכיבושים והרחיב מאוד את שטחה של ממלכת החשמונאים. משום שהחשיב עצמו ממניין הצדוקים ראה בחכמי ישראל איום רב, והיה נחשב רשע גמור, על אף שהיה נשוי לאשתו של רבי שמעון בן שטח – שלומציון אלכסנדרה.

אלכסנדר ינאי היה השלישי מחמשת בניו של יוחנן הורקנוס הראשון. על פי יוסף בן מתתיהו, אביו, יוחנן, התנכר לו כבר מיום היוולדו ושלח אותו לגדול בגליל. מהמטבעות ידוע לנו ששמו העברי היה "יהונתן" וינאי(יניי) – קיצורו. עם זאת, יש הסוברים[דרוש מקור] שינאי הוא קיצור של "יוחנן". אחיו, יהודה אריסטובולוס הראשון, שנא אותו וחשש ממנו, וכשמוסרות השלטון בידיו כלא את ינאי. לאחר מות יהודה אריסטובולוס ומשמת אחיו הנוסף אנטיגונוס הראשון התמנה אלכסנדר ינאי לשליט, והיה השני, מבית חשמונאי, שזיכה עצמו בתואר 'מלך'. אלכסנדר ינאי ייבם את אלמנתו של יהודה אריסטובולוס, שלומציון המלכה, אחותו של שמעון בן שטח.

ינאי בויקיפדיה