כדורגלן עבר במכבי חיפה ובנבחרת ישראל

כדורגלן עבר במכבי חיפה ובנבחרת ישראל
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: כדורגלן עבר במכבי חיפה ובנבחרת ישראל.
זוהי הגדרה בת 36 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: קטן, יניב קטן.

מידע רנדומלי על הביטוי "קטן":

קטן הוא הגדרה הלכתית לילד שטרם מלאו לו שלוש עשרה שנים. לקטן יש דינים שונים מדיני גדול, והוא פטור ממצוות ומלשלם על נזקים שהוא יוצר.

קטן פטור מלקיים מצוות, מדרבנן עד גיל שלוש עשרה, אז הוא נעשה בר מצווה, ומהתורה הוא פטור אף עד גיל עשרים.

הגם שהקטן פטור מהמצוות, החל מגיל חינוך חלה על אביו החובה לחנך אותו – לגרום לקיים מצוות.

האב חייב לחנך את בנו במצוות, כל מצווה כאשר הוא מסוגל לקיים אותה כפי הבנתו, כך למשל כאשר הוא מבין את משמעותה של השבת יש לחנך אותו שלא לעבור על איסורי שבת, כאשר הוא יכול ללבוש ציצית יש לקנות לו ציצית, וכן בכל המצוות. מצווה זו מוטלת לפי רוב הדעות רק על האב ולא על האם.

הראשונים נחלקו האם מצוות חינוך מוטלת גם על הבן עצמו. דעתו של רש"י היא שהמצווה היא רק על האב ולא על הבן, אך שיטת הרמב"ם היא שגם על הבן עצמו מוטלת המצווה.

רבי אלחנן וסרמן בספרו קובץ שיעורים מקשה כיצד ניתן לחייב קטן לקיים את מצוות חינוך, הרי הוא אינו מחויב כלל במצוות מהתורה. והוא מבאר כי המקור והחיוב לתקנות החכמים השונות, וכן החיוב על העם לשמוע בקולם, הוא מהסברה הפשוטה שכן הוא רצון ה', שכן המצווה "ועשית ככל אשר יורוך" אומרת רק כי יש להאמין ולשמוע בקול החכמים, אך לאחר שנכתבה מצווה זו, די בכך שעל פי סברת חכמים נדרשות תקנות אלו כדי להעמיד את חוקי התורה שאותם ציווה הבורא, כדי לשמוע בקולם, שהרי המחייב לשמוע בקול התורה גם הוא הסברא הפשוטה ש"כן הוא רצון הבורא", וכיום כאשר ידוע שגם דינים ותקנות אלו הם רצון הבורא כדי להעמיד את התורה והמצוות על תילן, המחייב בהם גם הוא כי כן הוא רצון הבורא, ועל כן גם על ילד, שלא הגיע לגיל מצוות, מוטל לשמוע לכל החכמים.

קטן בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "יניב קטן":

דף קטגוריה זה כולל את 11 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 11 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 200 הדפים הבאים, מתוך 751 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

יניב קטן בויקיפדיה