יצור מזיק דמיוני

יצור מזיק דמיוני
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: יצור מזיק דמיוני .
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: שד.

מידע רנדומלי על הביטוי "שד":

שֵׁד הוא ייצור מיתולוגי על טבעי, הנפוץ בפולקלור ובאמונה של עמים רבים. לרוב מתוארים השדים כדמויות רבות-כח, שאינן גשמיות כי אם מופיעות בצורת רוחות.

נמנים שני סוגים עיקרים של שדים – השד כשליחו של השטן והשד כישות עצמאית. כשליחו של השטן השד בא להזיק לבני האדם ולחבל בנפשם (השד פוגע בנפש ולא בגוף). כישות עצמאית יכול השד להזיק לבני אדם אולם גם לעזור להם בתמורה לדבר מה.

במסורת הערבית של טרום האסלאם התבססה האמונה על פחד מרוחות ומשדים שקרויים בערבית ג'ינים. באגדות הערביות המסורתיות, כמו "סינבאד" ו"אלאדין" מסיפורי אלף לילה ולילה, מופיעים ג'ינים.

גם במסורת היפנית העתיקה מופיעים שדים שהם, בניגוד לשדים הערבים העצמאיים, מייצגים את הגיהנום ואת השטן.

במסורת הרומנית הידועה מסופר על הרוזן "דרקולה", שנולד במחוז טרנסילבניה והיה ערפד שניזון מדמם של בני אדם. הערפדים התקיימו כדמות על טבעית גם באגדות וסיפורים במסורות ותרבויות רבות אחרות ויש הרואים בהם סוג של שדים.

במסורת היהודית קיים מגוון דעות רחב ביחס לשדים, החל מהתייחסות אליהם כאל ישות הפועלת במציאות וכלה בשלילת קיומם.

המקרא ממעט להזכיר את קיומן של ישויות על טבעיות בכלל, אך בעוד שישנם מספר אזכורים של מלאכים וסוגי כישוף שונים, שדים אינם מוזכרים כלל. הביטוי "שדים" מופיע אמנם פעמיים במקרא (בספרים דברים ותהלים, אלא שהכוונה שם היא בהקשר של עבודת אלילים – זביחה לשדים. יחד עם זאת נהוג ליחס לשעירים, המוזכרים פעמים רבות במקרא, משמעות הדומה לזו של שדים, "וְלֹא יִזְבְּחוּ עוֹד אֶת זִבְחֵיהֶם לַשְּׂעִירִם אֲשֶׁר הֵם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם וגו' (ספר ויקרא, פרק י"ז, פסוק ז')". על פי פרשנויות השדים נקראו "שעירים", מפני שדמו לשעירי-עיזים ואו שישתער (יהיה נסער) לב הרואה אותם. השדים מוזכרים גם כ"רוחות". בתלמוד, לעומת זאת, מוזכרים שדים ויצורים 'מזיקים' (- כהגדרת התלמוד עצמו) אחרים פעמים רבות. מפורסמת מאוד האגדה לפיה שלמה המלך הצליח לתפוס בעורמה את מלך השדים (אשמדאי), ואף התייעץ עם שדים.

שד בויקיפדיה