חרק גדול מעופף

חרק גדול מעופף
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: חרק גדול מעופף.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רפרף, שפירית .

קצת על הרפרפיים:
הרפרפיים (שם מדעי: Sphingidae) מהווים משפחה של עשים בסדרת הפרפראים. ישנם כאלף מינים ברחבי העולם כולו, 12 נפוצים בארץ ישראל. הרפרפיים הם לרוב בינונים עד גדולים מאוד בגודלם. נפוצים כמעט בכל העולם, במיוחד באזורים טרופיים. מספרם הולך ופוחת ככל שמצפינים על פני הגלובוס – יש 3 מינים בלבד באלסקה, ובגרינלנד אין אף מין.
רוב הרפרפים ליליים ומיעוטם יומיים, מחושיהם חוטיים ומשוננים, וקצותיהם דקים וכפופים במקצת. חדקם לרוב ארוך מאוד, ואורכו יכול להגיע עד 25 ס"מ ברפרף קוציטיוס (Cocytius), המצוי באמריקה הטרופית. בחלק מהמינים החדק מנוון, והבוגרים אינם ניזונים.
הרפרפים מוצצים צוף בזמן רפרוף מעל הפרח, ומכאן שמם העברי. הזחלים מרבים לעמוד בצורה המזכירה את הפסל המפורסם ספינקס (Sphinx) כשהם מוטרדים, ומכאן שמם הלטיני.
כנפיהם הקדמיות לרוב ארוכות וצרות, וכנפיהם האחוריות קצרות וצרות. בשפה הקדמית של הכנף האחורית מצוי דרבן, הנכנס לשקע בכנף הקדמית, וכך הכנפיים יוצרות משטח אחיד בזמן התעופה. שרירי החזה המפותחים, בנוסף לתכונות שהוזכרו מקודם, מקנים לרפרפים גוף אווירודינמי, המאפשר להם תעופה מהירה.
הביצים מוטלות לרוב יחידות ומפוזרות על שטח רחב יחסית. זחלי הרפרפים ניכרים ב"קרן" היוצאת מפרק בטנם השמיני (האחרון). הזחלים מתגלמים בעריסות בתוך האדמה, או בין עלים וגרגירי אדמה, שהודבקו בקורים דלילים, מעל האדמה. הגולם חנוט.
10 מינים מתוך 12 מיני הרפרפיים בארץ פעילים בלילות ובערבים, אחד פעיל לאורך כל היום למעט בבוקר, ואחד פעיל בעיקר ביום ובין הערבים.

נלקח מויקיפדיה