חלק רחב ושטוח בעלה

חלק רחב ושטוח בעלה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: חלק רחב ושטוח בעלה.
זוהי הגדרה בת 18 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: טרף .

קצת על טרף:
הטרף מהווה את חלקו המורחב והשטוח של העלה וסידור הרקמות בתוך הטרף מותאם לקליטת האור. הפטוטרת היא החלק הצר של העלה המחבר את גוף העלה לענף או לגבעול הראשי של הצמח. בעלים מנוצים הוגדרה אף פטוטרת כבסיס העלעל, בין צירו הראשי של העלה לטרף העלעל.
קיימים שתי סוגים של עלים המתחלקים לפי הטרף שלהם:
עלה פשוט (simple leaf) הוא עלה אשר פטוטרתו נושאת טרף שלם שאינו מחולק, ובמקרים בהם הוא כן מחולק, החלוקה אינה מגיעה עד העורק הראשי של העלה.‏
עלה מורכב (compound leaf) הוא עלה אשר טרפו מחולק למספר עלעלים, שיוצאים מציר משותף (העורק הראשי). ניתן להבחין בשני מבנים בסיסיים של עלים מורכבים.
נלקח ונערך מויקיפדיה

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "טרף ":
טורפים הוא שם כולל לכל היצורים הניזונים בעיקר או רק מאכילת בעלי חיים.
קיימת סדרת יונקים הקרויה גם היא טורפים והיא יוצרת בלבולים רבים. רוב היונקים המשתייכים לסדרה זו (לדוגמה: אריה, כלב וצבוע), עונים גם להגדרה הראשונה – הם מתקיימים אך ורק מאכילת בעלי חיים; ואילו דובים, למשל, משתייכים לסדרת הטורפים אך הם אינם טורפים אמיתיים – הם אינם מתקיימים אך ורק מאכילת בעלי חיים (הם ניזונים גם מצמחים, דבש וכדומה) מעבר לכך לא כל היונקים הטורפים כלולים בסדרה זו וגם חלק מבני סדרה זו הם צמחוניים, למשל דב פנדה. באנגלית קיימת הבחנה בין שני המושגים: טורפים כלליים נקראים carnivores, ואילו סדרת הטורפים נקראת Carnivora. מקורם של שני המושגים בלטינית: carne פירושו "בשר".
יש סוגים רבים של טורפים:טורפים אורבים, ציידים מהירים, אופורטוניסטים בעלי פתיונות וכו'. חלק אוכלים מין טרף אחד ואחרים טורפים מגוון חיות. חלקם מסכנים אפילו אנשים.כשהטורף עצמו אינו יכול להיטרף הוא נקרא טורף על.
יש גם שיטות שונות לתפיסת הטרף והריגתו: ארס, הסוואה, מלכודת, ניבים וטפרים קטלניים, מארבים, מרדפים מתישים, להקות טורפים, שאיבה מהירה וכו'. עיניהם של חלק גדול ממיני הטורפים ממוקמות בקדמת הראש, מה שמאפשר התמקדות בטרף; זאת בניגוד למינים רבים של בעלי חיים נטרפים, שעיניהם ממוקמות בצדי הראש, מה שמאפשר שדה-ראייה גדול ככל האפשר המסייע בהבחנה בטורפים. גם חושים אחרים יותר מחודדים אצל הטורפים יותר מהנטרפים.
כמו אצל אוכלי הצמחים כך אצל טורפיהם מתפתח מירוץ חימוש שהטורף מנסה להרוג את טרפו והטרף משכלל את הגנותיו. כך לדוגמה במהלך האבולוציה האנטילוקפרה רצה מהר מאוד וטורפים אחרים כמו הברדלס אמריקני הגבירו את מהירותם עד שהברדלס נכחד מסיבה כלשהי, והיום אין טורפים שיכולים להשיג את האנטילוקפרה בשעת ריצתה ולכן למעשה אין לה טורפים. אותו הגורל נכון גם על בני אדם שהגיעו במהלך האבולוציה לפסגת שרשרת המזון.
היום ישנם מיני טורפים רבים: תנינאים, עופות דורסים למיניהם, עופות ימיים למינם, צפרדע, נחש, לטאה, כריש, דיונון, תמנון, עכבישאים, הרבה חרקים, כוכב ים, דגים שונים כמו המורנה, הטונה והשפמנון ורבים אחרים; קיימים טורפים שאינם משתייכים לסדרת הטורפים. למשל: הקטלן ועוד לווייתנים, העטלף, החדף והאופוסום. צמחים אשר טורפים חרקים מכונים אף הם לפי רוב ההגדרות "טורפים".

נלקח מויקיפדיה