חומר ביולוגי משפיע בדם

חומר ביולוגי משפיע בדם
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: חומר ביולוגי משפיע בדם.
זוהי הגדרה בת 22 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: הורמון.

מידע רנדומלי על הביטוי "הורמון":

מעבר אותות (באנגלית: Signal transduction) הוא כל תהליך אשר בו תא ממיר סוג אחד של אות או דחף לאחר.

מרבית תהליכי מעבר האותות מערבים בתוכם סידרה רציפה של תגובות ביוכימיות בתוך התא, אשר מבוצעות על ידי אנזימים והפעלה של שליחים שניוניים, ומסתיימות בהפיכת חומר אחד לאחר. רוב התהליכים הם מהירים ואורכים מילישניות במקרים של שטף יונים, דקות להפעלת חלבונים ותיווך ליפידים בקסקאדת קינאז, או שעות ואפילו ימים לביטוי גנים.

אחדים מן האותות הם זמניים, כך שהשינוי בתפקוד התא נמשך זמן מוגבל בלבד לאחר קבלת האות, וישנם גם אותות הגורמים לשינוי קבוע בתא, וידועים כ"גורמי התמיינות".

מספר החלבונים והמולקולות הנוספות המשתתפים בתהליכים המערבים מעבר אותות הולך וגדל ככל שהתהליך מתקדם. זאת במיוחד במקרים של "קסקאדת אותות" (signal cascade), שבה האותות הראשוניים עוברים הגברה משמעותית ובסיום התהליך ישנה תגובה נרחבת של מספר מערכות. חלבון G וטירוסין קינאז הם דוגמאות לחלבונים המשתתפים במעבר אותות.

ככלל, למעבר אותות דרושה מולקולת אות, העשויה להיות חלבון, הורמון, גורם גידול או חומר אחר, ודרוש קולטן, שהוא חלבון טרנאסממברנלי או ציטוזולי, אשר אליו תיקשר המולקולה. לרוב, הקישור בין המולקולה לקולטן מוביל להפעלה של שליחים שניוניים, שבסופו של עניין יפעילו או ישתקו חלבונים מסוג מסוים. ההשפעה על חלבון המטרה עשויה להיות ישירות על הפעלתו (באמצעות זרחון, חסימת אתר פעיל וכדומה), באמצעות השפעה על פירוקו, או בהשפעה על שעתוקו.

הורמון בויקיפדיה