חברה גרמנית לייצור מכוניות

חברה גרמנית לייצור מכוניות
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: חברה גרמנית לייצור מכוניות.
זוהי הגדרה בת 26 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אופל, אאודי, מרצדס, פורשה, בי אם דבליו.

מידע רנדומלי על הביטוי "אופל":

אוֹפּאל (בעברית לשם) הוא מינרל אמורפי (חסר-סדר) המורכב מסיליקה ממוימת ונוסחתו היא SiO2·nH2O. תכולת המים במינרל מגיעה בין 6% ל-10%. קיימים שני סוגים עיקריים של אופאל, אופאל רגיל ואופאל יקר שהוא אבן חן יקרה. שני הסוגים הם אמורפים (כלומר אינם בנויים מגבישים) אך לאופאל יקר יש מבנה פנימי מסודר. מקור המילה אופאל מהמילה הלטינית opalus, שהגיעה מיוונית (ο̉πάλλιον – אוֹפאליון, "לראות שינוי בצבע").

האופאל נוצר כאשר תמיסות מימיות חמות מתקררות או מתנדפות ומהן נוצר ג'ל צורני החודר לתוך סדקים של כמעט כל סוגי הסלעים, בעיקר לימוניט, אבן חול, ריוליט ובזלת. במשך הזמן ובהשפעות חימום ולחץ הג'ל מתקשה. לעתים, כשהג'ל מתייבש, נוצרים בו סדקים זעירים המתמלאים בסיליקה משנית וכך נוצרים לוחיות בתוך האופאל בזמן התמצקותו. לעתים מחליף ג'ל זה חומרים אורגניים וכך ניתן למצוא אופאל השומר על צורת עץ אותו החליף ומאובנים אופאליים. מאובנים מסוג זה, אף שאין בהם עניין מיוחד למדענים מהווים מקור משיכה לאספנים.

קיימים כאמור שני סוגי אופאל. האופאל הרגיל הוא אופאל בעל גוון אחיד. לעומתו, אופאל יקר מתאפיין במשחק צבעים מרהיב שהפך אותו לאבן חן מבוקשת. שני הסוגים אמורפיים, אבל לאופאל יקר המשמש כאבן החן יש מבנה פנימי מיקרוסקופי, שהתגלה רק כשנבחן האופאל הצבעוני במיקרוסקופ אלקטרונים, המסביר את משחקי הצבע באבן. אבן האופאל היקרה בנויה מכדוריות סיליקה בקוטר של 150 עד 300 ננומטר הדחוסות יחדיו למבנה קובייתי או הקסגונלי. כדוריות הסיליקה המסודרות מחוללות את הצבעים הפנימיים כתוצאה מתופעות של שבירה והתאבכות של קרני האור העוברים דרך המבנים הזעירים שבאופאל.

אופל בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אאודי":

דף קטגוריה זה כולל את 7 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 7 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 15 הדפים הבאים, מתוך 15 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

אאודי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מרצדס":

מרצדס-AMG היא חטיבת הביצועים הגבוהים של חברת מרצדס בנץ. חטיבת AMG פועלת באופן עצמאי ונפרד ולמהנדסיה ניתן חופש פעולה מלא בתכנון ובניית מכוניות ומנועים, ובשיפור מכוניות מתוצרת מרצדס-בנץ.

מטה החברה הראשי שוכן בעיירה אפלטרבך בבאדן-וירטמברג. במקור הייתה AMG חברת הנדסה עצמאית המתמחה בשיפורי ביצועים של מכוניות מתוצרת מרצדס-בנץ. בשנת 1999 רכש קונצרן דיימלר AG חלק ממניות השליטה בחברה ובשנת 2005 עברה AMG לבעלות מלאה של דיימלר לאחר רכישת כל יתר המניות בחברה. השם AMG הוא ראשי התיבות של שמות המייסדים והעיר שבה מיקמו השניים את מטה החברה.

AMG הוקמה ב-1967 כמפעל לפיתוח וייצור מנועים על ידי מהנדסי מרצדס לשעבר, האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר. היא החלה את דרכה כבוחנת, מייצרת ומעצבת של מנועי מכוניות מרוץ. בשנות ה-80 הועבר המפעל לעיר אחרת תחת בעלותו הבלעדית של האנס-וורנר אופרכט. בהמשך דרכה עסקה AMG בעיקר בייצור שיפורים מכניים עבור רכבי מרצדס, ובאמצע שנות השמונים נכנסה גם לשוק הצמיגים ושיפור המראה החיצוני של מכוניות מרצדס, כסדנת שיפורים לא רשמית.

ב-1999 השתלטה מרצדס בנץ על AMG והפכה אותה לחטיבת השיפורים שלה. לאחר ההשתלטות נסקו מכירות AMG בכ-500%. כושר היצור של AMG טיפס לאורך השנים מכ-500 מכוניות בשנה לכדי 20,000 מכוניות בשנת 2005 (מחציתן עבור השוק האמריקאי). אף על פי ש-AMG הפכה לחטיבה במרצדס השם AMG נשמר והוא מופיע על מכוניות מרצדס שמגיעות מהחטיבה.

מרצדס בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "פורשה":

פורשה 550 (ידועה גם בשם 1500RS) היא מכונית ספורט אשר יוצרה על ידי חברת פורשה בין השנים 1953-1956.

הפורשה 550 פותחה בהשראת מכונית הפורשה 356 ומאבות טיפוס של מכוניות ספיידר על ידי פרי פורשה, בנו של מייסד החברה פרדיננד פורשה, לאחר שחברת פורשה החליטה לייצר מכונית אשר תתמודד במירוצי מכוניות. בשנת 1951 פותחו שני דגמים בתצורת מנוע מרכזי אשר נבנה ממנוע ה-1.5 ליטרים ובעל ההספק של 86 כ"ס של הפורשה 356 רודסטר.

מכונית הפורשה 550 הוצגה לראשונה בשנת 1953 בתערוכת המכוניות בפאריס. בגרסתה הראשונה הייתה המכונית בעלת מנוע 1.5 ליטרים אשר סיפק 110 כ"ס (135 כ"ס בדגם ה-550A משנת 1956), ומומנט מרבי של 12.33 קג"מ. מנוע הרכב היה מנוע בוקסר 4 צילינדרים מקורר מים עם ארבעה גלי זיזים (שניים בכל צד), עם שני מצתים ושני מפיצי וסלילי הצתה נפרדים. כדי להשיג יעילות מקסימלית במירוצים, גובהה של הפורשה 550 מן הקרקע היה נמוך מאוד. במהלך מרוץ מכוניות בשנת 1954 הצליח נהג הפורמולה 1 הגרמני הנס הרמן לעבור עם הפורשה 550 ספיידר מתחת למחסום רכבת סגור. גרסה מאוחרת יותר של המכונית, הפורשה 550A משנת 1956 אשר הייתה לבעלת שלדה קלה ונוקשה יותר, הניבה לחברת פורשה את הניצחון הראשון שלה במירוץ יוקרתי, מרוץ הטארגה פלוריו לשנת 1956.

פורשה בויקיפדיה