זמר רוק אמריקאי

זמר רוק אמריקאי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: זמר רוק אמריקאי.
זוהי הגדרה בת 15 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ברוס ספרינגסטין .

קצת על ברוס פרדריק ג'וזף ספרינגסטין:
ברוס פרדריק ג'וזף ספרינגסטין (באנגלית: Bruce Springsteen; נולד ב-23 בספטמבר 1949 בפריהולד, ניו ג'רזי), הוא זמר, פזמונאי, מלחין ומוזיקאי אמריקאי. מוכר בכינוי "הבוס".
לאחר שני אלבומים (Greetings from Asbury Park, NJ ו – The wild, the innocent and the E street shuffle) שזכו אמנם לאהדת המבקרים אך לא לאהדת הקהל, פרץ לתודעת הציבור הרחב בשנת 1975 כשהוציא את האלבום המצליח "Born to run" ולאחר שמבקר המוזיקה ג'ון לנדאו, לימים מנהלו האישי, כתב עליו "ראיתי את עתיד הרוק נ' רול ושמו ברוס ספרינגסטין". האלבום הפך ללהיט. הקהל והמבקרים הקנו לספרינגסטין את מעמדו כמושיע הרוקנרול והודבק לו הכינוי "הבוס". את מירב אהדתו רכש בזכות ההופעות החיות שלו שהפכו לשם דבר, מפני שנהג להופיע כארבע שעות בכל הופעה. אחרי סיבוב הופעות מוצלח התיישב ספרינגסטין לכתוב את שירי האלבום "Darkness on the edge of town" שעוסק בזווית ראייתו את עולמו של פועל "צווארון כחול" אמריקאי. לאחר סיבוב הופעות נוסף, בשנת 1980, כתב ספרינגסטין את האלבום הכפול "The River", ובו ניסה להכניס לאולפן ההקלטות את "אותו הצליל המיוחד שיש כשאנחנו מופיעים על הבמה", לדבריו.
לאחר סיבוב הופעות מוצלח נוסף ישב ספרינגסטין וכתב, לבדו הפעם, את "Nebraska", אותו הקליט בביתו. האלבום לא זכה להצלחה מסחרית אך נחשב בקרב מעריציו לאחד האלבומים האישיים והחודרים יותר של ספרינגסטין.
ב-1984 חזר ספרינגסטין עם "Born in the USA", האלבום המזוהה ביותר עימו, שמכר בשנה אחת 10 מיליון עותקים בעולם ונשאר עד היום האלבום המצליח ביותר של ספרינגסטין במהלך כל הקריירה. לאלבום זה נלווה מסע הופעות חוצה עולם של יותר משנה וחצי. במהלך סיבוב הופעות זה הספיק ספרינגסטין להתחתן ולהתגרש מהשחקנית והדוגמנית ג'וליאן פיליפס.
לאחר החזרה ממסע הופעות זה, הוציא ספרינגסטין את האלבום "Live 75-85" ובו 290 דקות של הופעות חיות משנת 1975 ועד שנת 1985. "ניסיתי לסדר את השירים כך שיספרו סיפור", אמר על האלבום המשולש הזה. בשנת 1987, לאחר נישואיו למי שהייתה זמרת הרקע שלו ועד היום אשתו ואם שלושת ילדיו, הוציא ספרינגסטין את האלבום "Tunnel of love". לאלבום זה נלווה מסע הופעות שסיומו היה בשנת 1988 בקונצרט בבואנוס איירס יחד עם אמנים כמו סטינג, טרייסי צ'פמן ועוד למען זכויות אדם. בשנת 1992 הפתיע ספרינגסטין כשהוציא 2 אלבומים בו-זמנית: "Lucky Town", ו-"Human Touch". ההפתעה הגדולה הייתה שלראשונה ספרינגסטין בחר בלהקה אחרת מה-E Street Band, ועם להקה זו גם יצא לסיבוב הופעות, לא לפני שהוציא את אלבום ה-UnPlugged שלו עם הלהקה.
ב-1993 זכה בפרס אוסקר ובפרס גלובוס הזהב על כתיבת וביצוע השיר "Streets of Philadelphia" עבור הסרט "פילדלפיה".
בשנת 1995 הוציא את האלבום "Greatest Hits" בו הוצגו 2 שירים חדשים שלו עם ה-E Street Band, ואחריו הוציא את האלבום "The ghost of Tom Joad" ("הרוח של טום ג'ואד"), בהשראת הספר "ענבי זעם". לאחר סיבוב הופעות אקוסטי ומנוחה קצרה, התאחד "הבוס" עם ה-E Street Band בשנת 1999 ואלה יצאו לסיבוב הופעות משותף ששיאו היה ב-14 לילות רצופים במדיסון סקוור גארדן בניו יורק. לראשונה בתולדות הלהקה צולמו ההופעות האחרונות במלואן ויצאו בפורמט DVD. בשנת 2002 הוציא ספרינגסטין את האלבום "The Rising", שהושפע ברובו ממתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר על ארצות הברית ומאסון מגדלי התאומים. לאלבום זה, שהוקלט יחד עם ה-E Street Band נלווה סיבוב הופעות ובו הופיעה הלהקה לראשונה בניו זילנד. ההופעה בברצלונה מסיבוב הופעות זה יצאה גם היא בפורמט DVD, וסיבוב הופעות זה נחתם בשלושה לילות ב- Shea Stadium בניו יורק.
בשנת 2005 הוציא ספרינגסטין את האלבום "Devils and Dust", ובשנת 2006, לאחר שהיה מעורב פוליטית לראשונה בחייו, הוציא את האלבום "We shall overcome – The Seeger sessions", ובו עיבודים מחודשים לשירי עם אמריקאים. בשנת 2007 הוציא את האלבום "Magic". בשנת 2009 זכה שוב פעם בפרס גלובוס הזהב עבור הפסקול לסרט המתאבק.
ספרינגסטין נחשב אחד מעמודי התווך של המוזיקה האמריקאית, והינו סמל מוצהר של תרבות זו.
שיריו של ספרינגסטין נלמדים באוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית בשיעורי היסטוריה – בנושא של למידת ההיסטוריה האמריקאית דרך שיריו.

נלקח מויקיפדיה