זמן חופשי מהתחייבות

זמן חופשי מהתחייבות
אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: פנאי.

מידע רנדומלי על הביטוי "פנאי":

איכות חיים היא המידה בה יש לאדם את התנאים ההכרחיים למלא את צרכיו ולהיות מאושר.

איכות חיים הוא מושג סובייקטיבי. אנשים שונים מעריכים איכות חיים על פי קריטריונים שונים או נותנים משקל שונה לאותם קריטריונים בהערכתם זו. אולם מסתבר שיש גם הרבה מהמשותף בתפיסותיהם של אנשים שונים למושג איכות חיים ושהרבה אנשים מוצאים חפיפה חלקית בינו לבין המושג רווחה.

בסוף המאה העשרים ובעשור הראשון של המאה ה-21 נעשו סקרי דעת קהל שונים לגבי הקריטריונים להערכת איכות החיים ומדדים שונים בתחום הסיעוד ובמקצועות פרא-רפואיים אחרים הורכבו על פי תוצאות סקרים אלה, במטרה להעריך את משמעות השוני שהתערבות מקצועית זו או אחרת חוללה באיכות חייו של המטופל. דוגמה למדד כזה היא "מדד קוויבק לשינוי איכות החיים כתוצאה משימוש בטכנולוגיה מסייעת".

תהליכים אופייניים לאיכות חיים: איכות החיים שואפת לרמה יציבה, אופטימלית, פועלת לפי עיקרון שיווי המשקל (הומיאוסטזיס), מתייצבת באמצעות עקרון הפיצוי. ישנו הבדל בין איכות החיים הכוללת ואיכות החיים בכל אחד מהתחומים המרכיבים אותה.

שלושה דורות של כלי מדידה של איכות חיים: ראשית מדידה כוללת של איכות חיים או שביעות רצון מהחיים, שנית מדידת איכות חיים תוך התייחסות לתחומים שונים, אבל עם דגש על הערכת המצב לאור המצב הרפואי ("איכות חיים תלוית בריאות") ושלישית מדידת איכות חיים בתחומים שונים ללא התייחסות ישירה למצב הבריאותי.

פנאי בויקיפדיה