התקן בכלי נשיפה

התקן בכלי נשיפה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: התקן בכלי נשיפה.
זוהי הגדרה בת 15 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: שסתום.

מידע רנדומלי על הביטוי "שסתום":

מסתמי הלב (או שסתומי הלב) הם מסתמים הנמצאים בלב ואחראים לזרימה חד כיוונית של הדם בתוך חללי הלב וממנו החוצה. המסתמים נפתחים ונסגרים כתוצאה מהפרשי לחצים משני צידיו של כל מסתם.

ישנם ארבעה מסתמים בלב:

בזמן הרפיית הלב (דיאסטולה), מתמלאים חדרי הלב, מסתמי העליות-חדרים נפתחים והמסתמים דמויי הירח נסגרים. בזמן התכווצות הלב (סיסטולה) מוזרם הדם לאבי העורקים ולעורק הריאה וחדרי הלב מתרוקנים. בשלב זה נסגרים מסתמי העליות-חדרים ונפתחים המסתמים דמויי ירח.

נקישות הסגירה של מסתמי הלב הם הקולות הנשמעים במהלך פעימות הלב.

מסתמי העליות-חדרים מכונים גם מסתמי מפרשים, בשל צורתם המיוחדת. אלו מסתמים חד-כיווניים גדולים המורכבים ממעין עלים דמויי חרמשים, שמונעים זרימה חוזרת מהחדרים לעליות במהלך הסיסטולה (התכווצות) החדרים. הם מעוגנים לקיר החדר על ידי גידים שמייצבים את המסתם למקומו. אלו מחוברים לשרירים הגורמים למתח בגידים כדי להחזיק את המסתם במקומו ומונעים ממנו להיפתח לכיוון הלא נכון (אין להם קשר לפתיחה או לסגירה של המסתם הנגרמת מהפרשי לחצים משני צידי המסתם).

המסתם הצניפי (המסתם המיטרלי) נמצא בצדו השמאלי של הלב בין העלייה השמאלית לחדר השמאלי. הוא מונע מהדם לזרום חזרה מהחדר השמאלי לעלייה השמאלית. המסתם הצניפי נפתח על ידי לחץ המצטבר בעלייה השמאלית בזמן התכווצות העלייה, ומאפשר לדם לזרום מהעלייה לחדר השמאלי. בסוף התכווצות העלייה נסגר המסתם כדי למנוע מהדם מלזרום חזרה מהחדר לעלייה. משום שהוא נמצא בצד שמאל של הלב עליו להתמודד עם כוחות ולחצים חזקים. משום כך הוא בעל שני חרמשים בלבד, ולפיכך הסיכוי שמשהו ישתבש בו נמוך יותר. סיבוך נפוץ של קדחת ראומטית גורם להתעבות או להיצרות המסתם הצניפי.

שסתום בויקיפדיה