הקפת מקום בידי צבא בכדי ליצור לחץ

הקפת מקום בידי צבא בכדי ליצור לחץ
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: הקפת מקום בידי צבא בכדי ליצור לחץ.
זוהי הגדרה בת 33 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מצור .

קצת על מצור:
מצור היא צורת לחימה שבה צד אחד מבקש לכבוש מתחם מבוצר ואילו הצד השני מבקש להגן עליו ולהמשיך להחזיק בו. ההגדרה המילונית למצור היא: "הקפת עיר על ידי צבא כדי לנתק אותה משאר המקומות ולהכניעה". כיום המונח "מצור" מתייחס לכל פעולת הלחימה על מתחם מבוצר ולא רק להקפתו והרעבתו. פעולת ההקפה והבידוד נקרא "כיתור" או "טבעת מצור".
מצור מתרחש כאשר כוח תוקף (או "כוח צר") נתקל בעיר או במבצר המסרבים להיכנע ושלא ניתן לכובשם בהתקפה ישירה ומיידית. המצור בדרך כלל כרוך בכיתור המטרה ובחסימת דרכי האספקה, בשילוב התקפות על הביצורים במטרה להבקיעם. ההתקפות על הביצורים בדרך כלל עירבו כלי מצור וארטילריה ולעתים אף ניסיונות לחפור מתחת לביצורים ולמוטט את יסודותיהם.
למצור צבאי יכולות להיות ארבע תוצאות:

המגנים הודפים את המצור ללא עזרה מבחוץ, והכוח הצר נסוג מבלי שכבש את המתחם. במקרה זה אומרים שהמתחם "החזיק מעמד".
אם המגנים נעזרים בכוח חיצוני שמניס את הכוח הצר, אומרים ש"המצור הוסר" מעל המתחם.
אם המגנים והאוכלוסייה מצליחים להימלט לפני שהכוח הצר כובש את המתחם, אומרים שהמתחם "פונה" ו"נפל בידי האויב".
אם הכוח התוקף מצליח לכבוש את המתחם ומשמיד או לוכד את המגנים והאוכלוסייה אומרים שהמתחם "נפל בידי האויב".

לוחמת המצור קדומה כהיווצרות ריכוזי האוכלוסייה החקלאיים והעירוניים, כאשר איכרים הקימו גדרות ותעלות על מנת להגן על יבולם מפני חומסים. במזרח התיכון יש עדות לערים מבוצרות בחומות אבן עוד מ-4000 לפני הספירה (יריחו). במהלך ימי הביניים לוחמת מצור הייתה חלק הארי בלחימה באירופה. לוחמת המצור עברה את ההתפתחות המשמעותית שלה מאז התקופה הרומאית כאשר הומצא התותח. התותח מוטט בנקל ביצורים שעמדו חזקים מול כלי המצור העתיקים ושינה את תכנון הביצורים. במאה ה-20 חשיבותה של לוחמת המצור הקלאסית פחתה ורוב הערים לא כללו עוד חומות עיר או ביצורים למיניהם. את לוחמת המצור על ערים החליפה בעיקר לוחמה בשטח בנוי, וזאת עקב ההתפתחות הגדולה באמצעי ההשמדה והגידול בכוח האש שהפך רבים ממאפייני המצור הקלאסי ללא רלוונטיים.

נלקח מויקיפדיה