המלכה הרעיה של ניקולאי השני, הצאר האחרון של האימפריה הרוסית

המלכה הרעיה של ניקולאי השני, הצאר האחרון של האימפריה הרוסית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: המלכה הרעיה של ניקולאי השני, הצאר האחרון של האימפריה הרוסית.
זוהי הגדרה בת 59 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אלכסנדרה.

מידע רנדומלי על הביטוי "אלכסנדרה":

שלומציון אלכסנדרה (נולדה בשנת 140 לפנה"ס) הייתה מלכת יהודה בתקופת הבית השני משנת 76 לפנה"ס ועד מותה בשנת 67 לפנה"ס. על פי התלמוד, שלומציון הייתה אחותו של שמעון בן שטח.

על פי יוסף בן מתתיהו, הייתה שלומציון ככל הנראה אשתו של אריסטובולוס הראשון:

"אחרי מות אריסטובולוס התירה שלום(ציון) אשתו, הקרויה אלכסנדרה בפי ההלינים, את אחיו…ושמה למלך את ינאי, הוא אלכסנדרוס".

אף על פי שבן מתתיהו אינו כותב זאת במפורש, ניתן לשער כי אלמנתו של אריסטובולוס, שהביאה לשחרורו של אלכסנדר ינאי מכלאו ולהכתרתו כמלך, היא אותה אשה שנישאה לו. זיהוי שלומציון אלכסנדרה עם אלמנת אריסטובולוס מתבסס על שמן הזהה, על חוק הייבום ועל כך ששלומציון הייתה מבוגרת מינאי ב-13 שנים.

עוד לפני מותו של אריסטובולוס לא טמנה אשתו את ידה בצלחת. אנטיגונוס הראשון, האח היחיד שאריסטובולוס השאיר חופשי ממאסר (כלא את אימו ואת שלושת אחיו האחרים), חזר לרגל חג סוכות "בהדר ניצחון" לירושלים. אריסטובולוס, ששכב חולה ב"בירה", המצודה הסמוכה להר הבית מצפון (מאוחר יותר "אנטוניה"), שמע כי אחיו עלה להתפלל במקדש בלווית אנשי צבא, כשהיו שטענו כי בכוונתו להרוג אותו ולקחת ממנו את המלוכה. אף שלא האמין להאשמות נגד אחיו, הזמין את אנטיגונוס אליו, אולם הודיע לו שיבוא בלי נשק וליתר ביטחון הורה לשומרי ראשו שיהרגו אותו אם יבוא חמוש. בשלב זה התחברה המלכּה עם הקושרים להתנקשות באנטיגונוס והסיתה את שליחי אריסטובולוס לומר לאחיו בשמו, שישמח לראותו עם "כלי הנשק היפים" שהכין לו בגליל. כשבא אנטיגונוס בתמימותו עם כלי נשקו, נהרג על ידי שומרי ראש המלך. כעבור זמן לא רב נפטר אריסטובולוס, כשתקופת שלטונו ארכה פחות משנה (103-104 לפנה"ס). אלמנתו שחררה את אחיו ממאסרם "והקימה למלך" את אלכסנדר ינאי, המבוגר שבהם.

אלכסנדרה בויקיפדיה