היועמ"ש לממשלה הקודם

היועמ"ש לממשלה הקודם
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: היועמ"ש לממשלה הקודם.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מזוז, מני מזוז.

מידע רנדומלי על הביטוי "מזוז":

ירון מזוז (נולד ב-11 ביולי 1962) הוא סגן השר להגנת הסביבה וחבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד. עומד בראש המועצה הציבורית של פרויקט מחשב לכל ילד. כמו כן כיהן כסגן שר הפנים וכסגן שר במשרד ראש הממשלה בממשלה הנוכחית. טרם בחירתו לכנסת שימש כמשנה לראש עיריית קריית ביאליק.

מזוז נולד בחיפה למשפחה של עולים מתוניסיה. אביו היה אזרח עובד צה"ל, ואמו הייתה בלנית. כשהיה בן 6 עברה משפחתו להתגורר בקריית ביאליק.

למד בישיבת בני עקיבא פרחי אהרן בקריית שמואל ובבית הספר המקצועי תו"ם בקריית אתא.

שירת בצה"ל בחיל החימוש בין השנים 1980–1983. לאחר שחרורו מהצבא נכנס לתחום העסקים והיה בעל חנויות פירות וירקות, חנויות לממכר דגים ופיצוחים ומרכולים.

בשנת 2008 התמודד בבחירות המקומיות למועצת עיריית קריית ביאליק בראש סיעה מקומית ונבחר כחבר המועצה. בבחירות המקומיות שנערכו לאחריהן בשנת 2013 נבחר שוב למועצה ומונה למשנה לראש העיר, ללא שכר.

שימש כיו"ר התנועה החברתית בקריית ביאליק, יו"ר ועדת חזות העיר ואיכות הסביבה, וחבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים נבחר לייצג את מחוז חיפה והצפון, בו זכה במקום הראשון בבחירות המקדימות שנערכו במפלגת הליכוד. ב-17 במרץ 2015 נבחר כחבר הכנסת. ב-15 ביוני 2015 מונה לסגן שר הפנים. ב-11 בינואר 2016 סיים את תפקידו כסגן שר הפנים, ומונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגן שר במשרד ראש הממשלה. בתפקיד זה יזם מזוז יחד עם ח"כ אלי כהן מהלך לביטול הקנסות והריביות לרשות השידור. חובות אלו הוערכו על ידי המפרק ב-660 מיליון ש"ח, המתחלקים בין 300,000 בתי אב. כסגן שר מונה ליו"ר המועצה הציבורית של פרויקט מחשב לכל ילד. ב-2 באוגוסט 2016 מונה לסגן השר להגנת הסביבה.

מזוז בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מני מזוז":

היועץ המשפטי לממשלה הוא העומד בראש המערכת המשפטית של הרשות המבצעת ושל השירות המשפטי הציבורי. זהו אחד התפקידים החשובים ורבי ההשפעה בממשל הישראלי, ומוסד מרכזי במסגרת שיטת המשפט הישראלית. חרף חשיבותו, אין חוק המסדיר את מעמדו ותפקידיו, והם נגזרים מחוקים שונים. החל מה-1 בפברואר 2016 מכהן בתפקיד אביחי מנדלבליט.

ועדת שמגר מנתה חמישה תפקידים של היועץ המשפטי לממשלה:

יש הרואים סתירה וניגוד עניינים בין התפקידים השונים הנ"ל, בעיקר בין הראשון לשני, כאשר היועהמ"ש נדרש מצד אחד להעמיד לדין חבר ממשלה שעבר על החוק ומצד שני להגן עליו ולייעץ לו. שרת המשפטים איילת שקד רצתה לפצל בין תפקיד התובע הכללי לבין תפקיד היועץ לממשלה. אחרים רואים בפיצול כזה החלשת סמכויות היועהמ"ש.

מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה התחזק עם השנים, ובפרט לאחר שמנחם בגין נבחר כראש ממשלה, אז החל היועץ להשתתף דרך קבע בישיבות הממשלה.

בימי המנדט הבריטי כיהן בקבינט הקטן של הנציב העליון Attorney General (מונח שתורגם לעברית כ"יועץ משפטי לממשלה" כיוון שהראשון לכהן בתפקיד היה נורמן בנטוויץ' שקודם לכן כיהן כיועץ משפטי לממשל הצבאי הבריטי) שייעץ לנציב העליון ולמחלקות הממשל בענייני משפט וכן ניהל את התביעה הפלילית, בהתאם לדגם הבריטי. היועץ המשפטי היה כפוף לנציב העליון כשאר פקידי הקבינט הקטן.

מני מזוז בויקיפדיה