היה שר התחבורה ושר הכלכלה

היה שר התחבורה ושר הכלכלה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: היה שר התחבורה ושר הכלכלה.
זוהי הגדרה בת 25 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: יעקבי, גד יעקבי.

מידע רנדומלי על הביטוי "יעקבי":

אבי (ג'ק) יעקבי הוא תת-אלוף במילואים בצה"ל, טייס קרב בחיל האוויר הישראלי, כיהן כמפקד בסיס נבטים, מפקד בסיס רמת דוד וראש מטה אמצעים מיוחדים במטכ"ל.

יעקבי גדל בקיבוץ גונן, בנם של בנימין וריקי, הוא הבכור מבין 10 אחים, שלושה מהם שירתו אף הם כטייסים בחיל האוויר וגיסו הוא אלוף נמרוד שפר, עמיתו לקורס הטיס. הוא גדל בבית דתי ובגיל 16 החליט להסיר את הכיפה.

התגייס לחיל האוויר ב-1979, סיים קורס טיס מספר 96 ב-1981 והוכשר כטייס קרב. הוא שירת בטייסת מטוסי סקייהוק ובמלחמת לבנון שירת כטייסת מטוסי כפיר. לאחר המלחמה עשה עשה הסבה למטוסי F-16 "נץ" בטייסת הסילון הראשונה. ב-1986 היה חבר משלחת חיל האוויר לארצות הברית לקליטת ראשוני מטוסי ה-F-16 "ברק" וערך את טיסת הבכורה עליהם בישראל. ב-1989 יצא ללימודי ארכיטקטורה בטכניון אותם סיים כמצטיין נשיא, ובהמשך שירותו בחיל האוויר פיקד על טייסת הנגב (טייסת "נץ"). בשנים 1997 – 1999 פיקד על טייסת העמק (טייסת "ברק"). לאחר מכן שירת כראש ענף תכנון במטה חיל האוויר. ב-2001 מונה למפקד בסיס נבטים וב-2003 למפקד בסיס רמת דוד. בתפקידיו הבאים שירת כסגנו הצבאי של האחראי על אגף אמצעים מיוחדים במשרד הביטחון וראש מטה האמצעים המיוחדים במטכ"ל. השתחרר משירות הקבע ב-2010. הוא המשיך לשרת כטייס קרב במילואים עד 2015 ולאחר מכן המשיך לשרת כמדריך טיסה בבית הספר לטיסה. בפרישתו היה שיאן הטיסות החיל האוויר עם יותר מ-4,000 שעות טיסה.

יעקבי בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "גד יעקבי":

משרד הכלכלה והתכנון היה משרד ממשלתי שפעל בישראל בין השנים 1995-1981. המשרד הוקם עם כינונה של הממשלה ה-19, בשם "משרד הכלכלה והתיאום הבין-משרדי", ולתפקיד מונה יעקב מרידור. במהלך כהונתו של גד יעקבי במשרד, הוחלף שמו למשרד הכלכלה והתכנון.

על אף שמו, מדיניותה הכלכלית של הממשלה לא נקבעה בו, כי אם במשרד האוצר, אם כי היו שנים בהן היה שותף להכנת התקציב השנתי. עיסוק מרכזי של המשרד היה הכנת תשובות הממשלה לדו"חות מבקר המדינה. יחידות נוספות במשרד כללו את הרשות לתכנון כלכלי לאומי ואת המטה לייעול המשק הציבורי.

כאשר מונה לתפקיד יוסי ביילין, ביולי 1995, הוא סבר כי אין הצדקה לקיומו של המשרד ופתח במהלך לביטולו. עם כינונה של הממשלה ה-26 בסוף אותה שנה, לא מונה שר חדש לתפקיד זה, והמשרד פורק.
ב-2009, ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה עצמו לשר לאסטרטגיה כלכלית. תפקיד שלא הוגדר בבירור, אולם יש המשווים את תפקידו לתפקיד שר הכלכלה והתכנון בעבר.

משרדים לשעבר: משרד הפיתוח • משרד האספקה והקיצוב • משרד הכלכלה והתכנון • משרד העבודה • משרד המיעוטים • משרד העבודה והרווחה • המשרד להגנת העורף

גד יעקבי בויקיפדיה