החטיבה של יורם (5)

פתרון תשחץ: החטיבה של יורם (5)

עולם התשחצים מלא במושגים צבאיים, ועבור מי שאינו בקיא בתחום, הגדרות אלו עלולות להיות מבלבלות. הגדרה אחת כזו היא "החטיבה של יורם (5)". בהיעדר הקשר נוסף, פתרון הגדרה זו עלול להיראות מסובך, אך עם מעט הבנה בסיסית במושגי צה"ל, ניתן לגשת אליה בקלות.

צה"ל וחטיבותיו

צה"ל, צבא ההגנה לישראל, מאורגן במבנה היררכי הכולל מספר דרגות פיקוד. בראש הפירמידה נמצא הרמטכ"ל, ואחריו מפקדי זרועות היבשה, האוויר והים. מתחת לזרועות הפיקוד נמצאות הפיקודים המרחביים (פיקוד צפון, מרכז ודרום), ואחריהם החטיבות.

חטיבה היא יחידה צבאית המונה בדרך כלל בין 3,000 ל-5,000 חיילים. כל חטיבה מונה מספר גדודים, כל גדוד מונה מספר פלוגות, וכל פלוגה מונה מספר מחלקות. החטיבות בצה"ל ממוספרות ומקבלות שמות ייחודיים, כגון חטיבת גולני, חטיבת הצנחנים או חטיבת השריון 7.

יורם – רמטכ"ל פורץ דרך

בשנות ה-70 של המאה ה-20, כיהן יורם יאיר יאיר בתפקיד הרמטכ"ל. יאיר היה דמות פורצת דרך בצה"ל, והנהיג שינויים משמעותיים במבנה והתפיסה הצבאית. בין השאר, בתקופתו הוקמו מספר חטיבות חדשות, בהן חטיבה אחת שזכתה לכינוי "החטיבה של יורם".

על מנת לפתור את ההגדרה "החטיבה של יורם (5)", עלינו אפוא לזהות את החטיבה שהוקמה בתקופתו של יאיר יאיר. חטיבה זו, המונה 5 אותיות, ממלאת את דרישת ההגדרה ויכולה להיחשב פתרונה.

אפשרויות: גולני.

ביטויים דומים: החטיבה של יורם (5) תשבץ, מה זה החטיבה של יורם (5) בתשחץ, מה הפירוש של החטיבה של יורם (5) בתשחץ.