הגדול באיים הקנריים

הגדול באיים הקנריים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: הגדול באיים הקנריים.
זוהי הגדרה בת 19 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: טנריף .

קצת על טֶנֶרִיף:
טֶנֶרִיף (בספרדית: Tenerife – טֶנֶרִיפֶה) הוא האי הגדול (2,059 קמ"ר) והמאוכלס (כ-908,000 תושבים) ביותר בארכיפלג האיים הקנריים באוקיינוס האטלנטי, המצויים מול חופה הדרום-מערבי של מרוקו (ומהוות את אחת מ-17 הקהילות האוטונומיות של ספרד).
תושביו המקוריים של טנריף, כמו של שאר האיים הקנריים היו הגואנצ'ים. הם עסקו בדיג, בלקט, בחקלאות ובגידול צאן. האי נשלט על ידי ספרד מאז שנכבש על ידה במהלך המאה ה-15. כיבוש טנריף ושאר האיים הקנריים התאפיין בשעבוד האוכלוסייה המקומית, בהשלטת הנצרות, בהרס התרבות של בני המקום ובהעברת אוכלוסייה ספרדית לשטחי האיים. האקלים בטנריף נוח במשך כל השנה. התיירות היא הענף הכלכלי העיקרי ואחריו החקלאות. צדו הצפוני של האי מתאפיין בצמחייה רבה ובצבע ירוק, ואילו בדרום החופים הם צחיחים ושופעי שמש.
בהר ישנה תופעה מיוחדת בה העיבוי של העננים נעשה ישירות אל הצמחייה וממנה למי התהום. התופעה הזו בה מגיעים המשקעים ישירות לצמחייה ולקרקע נקראת בפי בני המקום "גשם אופקי" והיא אחראית למרבית מי התהום בטנריף. ניצול המים מאפשר יצוא מטנריף לאיים השכנים.
הערים הגדולות באי:

סנטה קרוס דה טנריפה היא בירת האי, ומקומה בחלק הצפוני מזרחי.
סן קריסטובל דה לה לגונה
פוארטו דה לה קרוס, או בקיצור פוארטו, בחלק הצפוני מערבי.
לאס אמריקאס, בחלק הדרומי.
קאנדלאריה, המקום המרכזי של העלייה לרגל הקתולית בארכיפלג.

במרכז האי נמצא הפארק הלאומי טיידה, אתר מורשת עולמית. הר הגעש טיידה הוא ההר הגבוה ביותר בספרד והר הגעש השלישי בגובהו בכדור הארץ (אם מודדים את הגובה החל מקרקעית האוקיינוס). זהו פארק געשי המתאפיין בנוף געשי מיוחד, עם סלעי בזלת שחורים וצבעוניים המזדקרים מתחתית לוע הר הגעש שגובהו הוא 3,718 מטר. פארק נוסף הוא הפארק האתנולוגי של הפירמידות של גוימאר שבחופו המזרחי של האי.
באי שני שדות תעופה בינלאומיים: לוס רודאוס (Los Rodeos) או טנריף צפון (Tenerife Norte), וריינה סופייה (Reina Sofia) או טנריף דרום (Tenerife Sur). האסון האווירי שהתרחש בשדה התעופה לוס רודאוס ב-27 במרץ 1977 גבה 583 קורבנות וכונה בשם אסון המטוסים בטנריף. בהתנגשות היו מעורבים מטוס של חברת פאן אמריקן שנסע על המסלול ומטוס של חברת KLM שניסה להמריא.

נלקח מויקיפדיה