הגבוה שבהרי האלפיים

הגבוה שבהרי האלפיים
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: הגבוה שבהרי האלפיים.
זוהי הגדרה בת 19 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מון בלאן .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "מון בלאן ":
מון בלאן (בצרפתית: Mont Blanc "הר לבן") או מונטה ביאנקו (באיטלקית: "הר לבן") או לה דאם בלאנש (בצרפתית "הגברת הלבנה"), בהרי האלפים, הוא ההר הגבוה במערב אירופה. גובהו מוערך כ-4,807 מטרים, אך הוא משתנה משנה לשנה במספר מטרים, בהתאם לרדת שלג ומצב אקלים.
חלק אחד של המון בלאן נמצא בשטחה של צרפת וחלקו האחר שייך לאיטליה. ישנה מחלוקת בשאלה למי שייכת הפסגה. האיטלקים גורסים שבשטחם, ואילו הצרפתים טוענים שהפסגה בתחומי צרפת. שני היישובים המפורסמים ביותר לרגלי המון בלאן הם העיירה שאמוני (Chamonix) בצרפת והכפר קורמאיור באיטליה. מנהרת המון בלאן מחברת בין שני היישובים (ושתי המדינות). בנייתה החלה ב-1957 ונמשכה שמונה שנים. אורכה של המנהרה 11.6 קילומטרים והיא אחד מנתיבי התחבורה העיקריים שבהם חוצים את האלפים.
המון בלאן הוא אתר פופולרי מאוד בקרב מטפסי הרים וחובבי סקי. הראשונים שהגיעו לפסגתו היו ז'אק באלמה וד"ר מישל פאקאר ב-8 באוגוסט 1786. האישה הראשונה שהעפילה לפסגה הייתה מארי פאראדי ב-1808.

נלקח מויקיפדיה