האיצטדיון הגדול בעולם

האיצטדיון הגדול בעולם
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: האיצטדיון הגדול בעולם.
זוהי הגדרה בת 21 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מרקנה .

קצת על אצטדיון מאריו פיליו:
אצטדיון מאריו פיליו (פורטוגזית: Estádio Mário Filho), המכונה מרקנה (Maracanã), הוא אצטדיון כדורגל מהיה מהגדולים בעולם, הנמצא בריו דה ז'ניירו שבברזיל.
אצטדיון המרקנה מכיל מאז נפתח מחדש ב-27 באפריל 2013 לאחר שיפוץ ממושך 78,838 מושבים והוא נחשב למגרשן הביתי של שתי קבוצות כדורגל גדולות בריו דה ז'ניירו ובברזיל בכלל: פלמנגו ופלומיננסה.
האצטדיון נבנה לקראת גביע העולם בכדורגל ב-1950, והכיל במקור מקום ל-200 אלף צופים. במשחק בין נבחרות ברזיל ואורוגוואי בבית הגמר של אותו טורניר צפו 199,854 צופים, כמות שיא של צופים במשחק כדורגל בכל הזמנים.
ב-19 ביולי 1992 התמוטט אחד היציעים העליונים וגרם למותם של שלושה צופים ולפציעתם של 50 נוספים. לאחר האסון תכולת הקהל באצטדיון הוקטנה משמעותית כאשר במהלך שנות ה-90 הותקנו בו מקומות ישיבה (עד אז הוא היה במרביתו אצטדיון עמידה).
לאחר יום השנה ה-50 להקמתו של האצטדיון נערכו בשנת 1999 שינויים שהגדילו את תכולתו לכ-103,000 צופים.
ב-14 בינואר 2000 אירח האצטדיון את משחק הגמר הראשון של גביע העולם לקבוצות בו ניצחה קורינתיאנס את ואסקו דה גאמה 4-3 בבעיטות הכרעה מ-11 מטר.
בין 2005 ו-2006 נסגר האצטדיון לצורך שיפוץ מקיף שתכנונו ארך שנים. האצטדיון נפתח מחדש בינואר 2007 כשהוא מכיל 95,000 מקומות ישיבה וללא מקומות עמידה כלל. האצטדיון אירח את טקס פתיחת המשחקים הפאן-אמריקאיים שהתקיימו בעיר ריו באותה שנה.
אצטדיון זה אירח מלבד אירועי ספורט גם אירועים מוזיקליים, ביניהם את רוק בריו (אירוע הרוק הגדול בדרום אמריקה בהשתתפות אמנים מוכרים רבים מרחבי העולם), והופעות של פרנק סינטרה (ב-1980) ופול מקרטני (ב-1990).
האצטדיון אמור לארח את גמר המונדיאל בברזיל ב-2014 ושנתיים לאחר מכן את טקסי הפתיחה והסיום וגמר טורניר הכדורגל האולימפי של אולימפיאדת ריו 2016. לצורך האירועים הבינלאומיים עבר האצטדיון שדרוגים נוספים שכללו בנייה מחדש של היציעים קרוב יותר למגרש, כולל שינויים פנימיים תחת ליציעים, תוספת מסכי תצוגת LCD גדולים, והרחבת שטח הקירוי של היציעים עד לקו הדשא. בסוף השדרוג הזה עומד מספר המקומות בו על 78,838 מקומות. המושבים החדשים באצטדיון הם בגוונים שונים של תכלת, צהוב-כתום ולבן ומסודרים בתפזורת "מפוקסלת" כשגווני התכלת ביציעים למטה גווני הצהוב במרכז והלבן למעלה. מלבד זאת משודרגת גם קריית הספורט שסביבו לצורך האולימפיאדה ובמיוחד אולם המרקנזיניו. פתיחתו מחדש צוינה ב-27 באפריל 2013 עת נפתח לתצוגה לקהל שנהנה מתצוגת תאורה אינטראקטיבית שמאירה את גג האצטדיון. משחק הבכורה הבינלאומי הראשון שייערך בו לאחר השיפוץ המסיבי שעבר האצטדיון נקבע ל-2 ביוני 2013 במשחק ידידות בין נבחרות הכדורגל של ברזיל ואנגליה.

נלקח מויקיפדיה