דלקת המעי הגס

דלקת המעי הגס
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: דלקת המעי הגס.
זוהי הגדרה בת 13 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: קוליטיס .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "קוליטיס ":
קוליטיס כיבית (באנגלית: Ulcerative Colitis) הינה מחלה אשר שייכת לקבוצת מחלות מעי דלקתיות הכוללת גם את מחלת קרוהן. שכיחותה של קוליטיס כיבית נעה בין 2 ל- 14 לכל 100,000 איש באוכלוסייה מדי שנה. גיל ההופעה של המחלה מתרחש בשתי קבוצות גיל- קבוצת הגיל הצעירה, כלומר בין גילאי 15-30, ולאחר מכן בין גיל 60 ל- 80, בדומה למחלת קרוהן. המחלה נפוצה יותר אצל יהודים, בעיקר יהודים ממוצא אשכנזי, ופוגעת בשכיחות דומה בנשים ובגברים. כמו כן המחלה שכיחה יותר אצל מעמדות סוציו-אקונומיים גבוהים יותר מאשר נמוכים, וכן באזורים מתועשים לעומת אזורים כפריים. נמצא, כי עישון סיגריות מוריד את הסיכון לחלות במחלה, וזאת בניגוד לממצאים במחלת קרוהן, לפיהם עישון סיגריות מגביר את הסיכון לחלות במחלה. ביצוע ניתוח לכריתת התוספתן (אפנדקטומי) מהווה גורם מגן מפני התפרצות המחלה.
קוליטיס כיבית יכולה להתהוות באופן משפחתי, (בכ- 5% עד 10% מן המקרים) או ספוראדי (כלומר, ללא קשר גנטי). הסיכוי של קרוב משפחה מדרגה ראשונה לחלות במקרה שיש חולה קרוהן במשפחה הוא 10% בקירוב, והסיכוי עולה אם לשני ההורים יש מחלות מעי דלקתיות.

נלקח מויקיפדיה