גוף שמימי שאינו נע

גוף שמימי שאינו נע
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: גוף שמימי שאינו נע.
זוהי הגדרה בת 18 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: כוכב שבת .

קצת על כוכב:
כוכב הוא כדור פלזמה גדול מאוד, אשר בניגוד לכוכב לכת, מפיק קרינה משל עצמו ופולט אותה לחלל החיצון. מקורה של האנרגיה הנוצרת בכוכבים הוא בהיתוך גר

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "כוכב שבת ":
כוכב הוא כדור פלזמה גדול מאוד, אשר בניגוד לכוכב לכת, מפיק קרינה משל עצמו ופולט אותה לחלל החיצון. מקורה של האנרגיה הנוצרת בכוכבים הוא בהיתוך גרעיני, והיא נפלטת לחלל בצורת קרינה אלקטרומגנטית וחלקיקי נייטרינו.
לפי הערכות המדענים ביקום הנראה יש בקירוב ‎7×1022‎ כוכבים. הכוכב הקרוב אלינו, מלבד השמש, הוא פרוקסימה קנטאורי (לטינית: proximus – "קרוב"), הנמצא במרחק של 4.22 שנות אור מאיתנו.
הכוכבים יכולים להיות בגדלים שונים, מננסים אדומים שרדיוסם הוא "רק" כפליים הרדיוס של צדק, ועד ענקים אדומים, ענקים כחולים ועל-ענקים, אשר רדיוסם גדול פי 1000 מרדיוס השמש שלנו. את המסה של כוכבים נהוג למדוד ביחידה "מסת שמש". מסת שמש אחת היא המסה של השמש במערכת השמש (סול) – 1.989×1030 ק"ג. מסתו של כוכב נעה מ-0.08 מסות שמש (מתחת לגבול זה נמצאים ננסים חומים) ועד 100-150 מסות שמש.
חלק מהכוכבים יוצרים מערכת כפולה עם כוכבים אחרים. קיימות גם קבוצות גדולות יותר של כוכבים, אשר מכונים צבירי כוכבים. ישנם צבירי כוכבים מפוזרים, כמו הפליאדות (Pleiades) או ההיאדות (Hyades) שליד הקבוצה שור (Taurus), וישנם צבירים כדוריים, שהם מורכבים בדרך כלל מכוכבים ותיקים (בלשון המקצועית – Population II). צפיפות הכוכבים ביקום אינה אחידה, אלא הם נוטים להצטבר בקבוצות המכונות גלקסיות.

נלקח מויקיפדיה