בית הקברות הצבאי הראשון בארץ

בית הקברות הצבאי הראשון בארץ
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: בית הקברות הצבאי הראשון בארץ.
זוהי הגדרה בת 28 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: הר הרצל .

קצת על הר הרצל:
הר הרצל הוא הר המתנשא לגובה של 834 מטר מעל פני הים ונמצא במערב ירושלים, ביער ירושלים, בין השכונות עין כרם, קרית יובל, בית הכרם, בית וגן, ויפה נוף. מצפון להר תוחם את המתחם כביש דרך דוד מרדכי מאיר העובר ביער ירושלים יחד עם שכונת הר נוף ומושב בית זית. האתר מעוצב בצורת פארק עירוני גדול עם פנסי רחוב, שלטי הכוונה, ועם ברזיות. על חלקו הצפוני של ההר נמצא בית הקברות הלאומי של מדינת ישראל ואילו בחלקו הדרומי נמצאת רחבת קבר הרצל וסביבה בית הקברות האזרחי הממלכתי הלאומי בו קבורים מנהיגי המדינה וחלקת המעפילים שטבעו בדרכם אל הארץ. באזור הכניסה הראשית מצוי גן האומות בו ניטעו עצים בידי משלחות זרות שביקרו במקום. במקום פזורים גם עצי זית רבים, עצי ברוש, ועצי אורן.
בהר הרצל נמצאים מספר מוסדות לאומיים, בהם חלקת קברו של בנימין זאב הרצל, ולידו בית הקברות הצבאי הראשי של מדינת ישראל בו שמורים מקומות קבורה עבור ראשי צבא הגנה לישראל ועבור ראשי משטרת ישראל, חלקת גדולי האומה עבור מנהיגי המדינה ולידה חלקה מיוחדת עבור זאב ז'בוטינסקי ובני משפחתו, חלקת ראשי התנועה הציונית ומשפחת הרצל, חלקת המעפילים שנספו בדרכם אל הארץ, לוחמי מחתרות שנהרגו טרם הקמת המדינה, ועתיד לקום בו היכל הזיכרון הלאומי שבו יונצחו כל הנופלים בהגנה על הארץ.‏[1]
לכל חלקת קברים בהר הרצל ישנה "במה" או "רחבה" לעריכת אזכרות או טקסי זיכרון. רוב טקסי הזיכרון המרכזיים לזכר חללי המלחמות של ישראל נערכים ברחבת הטקסים המרכזית בבית הקברות הצבאי.
בנוסף, נמצאת במקום גם מערת קבורה עתיקה שהתגלתה בשנת 1954 ובצמוד אליה הוקם גן הנעדרים לזכר חיילי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע. במורדותיו המערביים של ההר שוכן, בכתף ההר המכונה הר הזיכרון – המוזיאון והמרכז לחקר השואה "יד ושם" וכן מוזיאון הרצל. כמו כן הוא משולב עם אנדרטאות רבות לזכר הנופלים בהגנה על הארץ ולזכר חללי פעולות טרור.
שתי הכניסות לבית הקברות נמצאות בקצה שדרות הרצל. הכניסה הראשית נמצאת ליד צומת הכניסה אל יד ושם ובסמוך אליה הכניסה הראשית אל בית הקברות הצבאי. מול ההר נמצאים בית החולים שערי צדק, בניין הנהלת יד שרה, מכון התלמוד הישראלי השלם, המכון המדעי-טכנולוגי להלכה ו-"גן הר הרצל הקטן". ברחבת הכניסה הראשית מצוי פסל המנורה שעוצב במיוחד עבור בית המקדש השלישי ועוצב על ידי הפסל בן ציון צפוני בשנת 2002 ונדד בכמה מקומות עד שהגיעו ליעדו הסופי בכניסה הראשית אל הר הרצל, ולידו מוזיאון הרצל ובתוכו המדרשה לציונות ע"ש ד"ר אריה צימוקי. ליד מוזיאון הרצל נמצא "מרכז חינוכי ע"ש סטלה ואלכסנדר מרגוליס" ובצמוד אליו גן ע"ש סטפן נורמן – נכדו של הרצל שנקבר בחלקת ראשי ההסתדרות הציונית העולמית ומשפחת הרצל.
ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל נערכים בהר הרצל הטקסים המרכזיים לזכר חללי צה"ל, חללי משטרת ישראל, וחללי הטרור בארץ בהשתתפות ראשי המדינה, ראש הממשלה ונשיא המדינה. כמו גם ברחבת הר הרצל נערך "טקס הדלקת המשואות" המשמש בתור הטקס המרכזי לפתיחת אירועי יום העצמאות.
בכניסה אל הר הרצל מתחיל מסלול המבקרים בו מפוזרות אבני סימון המספרות על כל אנדרטה ועל כל חלקה. בנוסף ישנם גם עמדות מחשב המספרות על כל חללי ישראל מתוך אתר האינטרנט "יזכור" של משרד הביטחון. בכניסה אל אנדרטת חללי פעולות האיבה ישנו צג מחשב המספר על כל קורבנות הטרור של ישראל. בנוסף ישנו גם דיבורון בחלקת גדולי האומה המספר על האישים הקבורים במקום. מסלול המבקרים ממשיך גם אל מוזיאון יד ושם ומסתיים בבקעת הקהילות החרבות. כבישים עגולים ומקביל אליהם שבילים להולכי רגל מקיפים את רחבת הר הרצל ואת חלקת גדולי האומה.
בחודש אפריל 2013 הוציאה ההסתדרות הציונית מכרז לשיפוץ והקמת כניסה ראשית חדשה עם מרכז מבקרים במקום בו קיימת כיום הכניסה הישנה.

נלקח מויקיפדיה