בירת ערב הסעודית

פתרון תשחץ: בירת ערב הסעודית

מבוא

ברוכים הבאים לפוסט בבלוג שיעזור לכם למצוא את הפתרון לתשבץ שאתם עובדים עליו! בהגדרה זו, נתמקד במציאת בירת ערב הסעודית.

רקע כללי על ערב הסעודית

ערב הסעודית היא מדינה הממוקמת בחצי האי ערב בדרום-מערב אסיה. היא המדינה הגדולה ביותר בחצי האי ערב, עם שטח של מעל 2 מיליון קמ"ר. ערב הסעודית גובלת בירדן ובעיראק בצפון, בכווית וקטאר בצפון-מזרח, באיחוד האמירויות הערביות ועומאן בדרום-מזרח ובתימן בדרום. המדינה שוכנת לחופי הים האדום במערב ולחופי המפרץ הפרסי במזרח.

ערב הסעודית היא ביתם של שני המקומות הקדושים ביותר לאיסלאם: מכה ומדינה. מכה היא עיר הולדתו של הנביא מוחמד, ואילו מדינה היא המקום שבו הוא היגר אליו לאחר שגורש ממכה. בשל חשיבותה הדתית, אזרחים לא-מוסלמים אינם מורשים להיכנס למכה או מדינה.

ערים חשובות בערב הסעודית

בנוסף למכה ומדינה, ערב הסעודית היא ביתה של מספר ערים חשובות אחרות. ריאד היא בירת ערב הסעודית והעיר הגדולה ביותר במדינה. ג'דה היא העיר השנייה בגודלה בערב הסעודית ונמל הים הראשי של המדינה. הערים החשובות האחרות כוללות דמאם, טאיף ומכה.

כלכלה ותרבות של ערב הסעודית

כלכלת ערב הסעודית מבוססת בעיקר על נפט. המדינה היא אחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם, והיא חברה בארגון אופ"ק. ערב הסעודית גם מנסה לגוון את כלכלתה, ולהשקיע בפיתוח ענפים אחרים, כגון תיירות ותעשייה.

התרבות של ערב הסעודית מושפעת רבות מהדת האיסלאמית. חוקי השריעה, המבוססים על עקרונות האיסלאם, הם הבסיס למערכת המשפטית של המדינה. ערב הסעודית היא חברה שמרנית, ולנשים יש מעט זכויות בהשוואה לגברים. המדינה גם מגבילה את חופש הביטוי וחופש הדת.

סיכום

ערב הסעודית היא מדינה בעלת היסטוריה והתרבות עשירות. המדינה היא גם ביתם של שני המקומות הקדושים ביותר לאיסלאם. אזרחים לא-מוסלמים אינם מורשים להיכנס למכה או מדינה. כלכלת ערב הסעודית מבוססת בעיקר על נפט, אך המדינה מנסה לגוון את כלכלתה. התרבות של ערב הסעודית מושפעת רבות מהדת האיסלאמית, והמדינה היא חברה שמרנית.

אפשרויות: ריאד.

נצפה לאחרונה ב: תשחץ יומי – התשחץ שלי בתאריך 24/04/2024