איש פילוסופיה ישראלי

איש פילוסופיה ישראלי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: איש פילוסופיה ישראלי.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: כשר, בובר, רוזנק, בוזגלו, רוזנברג, אסא כשר, מאיר בוזגלו, מנחם פיש, ענת בילצקי.

מידע רנדומלי על הביטוי "כשר":

בהמה היא שם כולל לקבוצת משפחות של חיות בעלות קרניים, אוכלות עשב ומעלות גרה, בעלות קיבה ארוכה לשם עיכולו. חלק מקבוצה זו בוית. הבהמות שייכות למשפחת הפריים.

הבהמות משמשות להפקת חלב, צמר, בשר ואמצעי לבוש לאדם כמו מעילים ונעלים, בימי קדם היו מעבדים מעורות הבהמות קלף לכתיבה.

הבהמות מסווגת לשתי קבוצות עיקריות:

אין לבלבל בין בהמה לבין בהמות, שהוא שם מקובל להיפופוטם, וגם מקובל כשם לבעל חיים אגדי מהתנ"ך (איוב מ, טו-כד) ומחזון אחרית הימים.

בדת היהודית תופסת הבהמה חלק חשוב במצוות התורה, כי בזמן המקדש היו הכהנים מקריבים בהמה לשם כפרה על אדם שחטא כלפי אלהים ולקרבו אל אלהים גם אם לא חטא.

גם היום, בזמן שאין בית המקדש קיים, ישנן מצוות שחלות על חלקי הבהמה אחר שחיטה כשירה, לדוגמה הרמת מתנת זרוע לחיים וקיבה.

בנוסף, מכינים תשמישי קדושה מעור הבהמה, כגון קלף לספרי תורה, מזוזות, תפילין ושופרות מבהמות טהורות. על פי חוקי הכשרות הבהמה היא חיה טהורה ומותרת באכילה.

מצוות מעשר בהמה היא להקריב עשירית מכל הבהמות הטהורות שנולדות לאדם בכל שנה לבית המקדש ולאכול את בשרן בירושלים. המקור העיקרי למצוות מעשר בהמה הוא בספר ויקרא:

כשר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "בובר":

ברית שלום הייתה תנועה יהודית שהוקמה בשנת 1925 על ידי קבוצת אינטלקטואלים יהודיים, ודגלה בהקמת אוטונומיה דו-לאומית שבה יהנו הערבים והיהודים משוויון זכויות מלא תחת המנדט הבריטי, במטרה להביא להקמת מדינה דו-לאומית עצמאית בארץ ישראל. חברי ברית שלום ראו חשיבות לאומית רבה בתחיית התרבות העברית והתרבות הערבית כאחד, כדי ליצור הבנות המבוססות על המכנה המשותף ההיסטורי בין התרבויות.

בתקנות התנועה נכתב:

תעודת האגודה: לסלול דרך הבנה בין עברים וערבים לצורות חיים משותפות בארץ-ישראל על יסוד שווי שלם בזכויותיהם הפוליטיות של שני לאומים בעלי אוטונומיה רחבה ולצורותיה של עבודתם המשותפת לטובת התפתחותה של הארץ.
בתור אמצעים להשגת המטרה הזאת ישמשו:

רבים מאנשי "ברית שלום" ראו באחד העם מנהיג ומורה דרך רוחני. לדידם השאיפות הציונות היו צריכות להתגשם בתקומת תרבות יהודית חדשה שיכולה להתפתח רק בארץ ישראל. הם שאפו להגיע להסכם התיישבות עם ערביי ארץ ישראל תוך התייחסות לעובדה שהיהודים כאומה באים להתיישב בארץ שקודם לכן הרוב המכריע של תושביה היה ערבי. חברי "ברית שלום" סברו, שככל שהזמן חולף ערביי ארץ ישראל מתבצרים בהתנגדות לציונות ולכן יש להגיע איתם להסכמים ולהבנות. על רקע זה יש הרואים בתנועה זו את המבשרת של תנועות השלום הישראליות.

בובר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "בוזגלו":

אמירה בוזגלו (נולדה ב-27 בינואר 1981) היא אשת תקשורת המשמשת מלהקת, עורכת תוכן ומגישה בטלוויזיה.

בוזגלו נולדה בתל אביב. את שירותה הצבאי עשתה כקצינת חינוך.

למדה תקשורת ומנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל. בעת לימודי התואר הראשון הכירה את דרור רפאל, שבאותם ימים היה מרצה במכללה בקורס בנושא הרדיו. בתום הלימודים, הציע לה רפאל להיות העורכת והמפיקה של "תוכנית הערב – עם שי ודרור" ברדיו ת"א 102FM. במשך שנה וחצי ערכה והפיקה את התוכנית.

בהמשך, שימשה עורכת בתוכניות הטלוויזיה של קשת, ביפ ובערוץ 24. שימשה גם חלק מצוות התוכנית "ערב טוב עם גיא פינס".

ב-2013 שימשה פרזנטורית של חברת האופנה "פיפה" דנמרק. שנה אחר כך, צולמה לקמפיין הפרסום להלבשה תחתונה של רשת לבני נשים "את".

בשנת 2016 נישאה לבחיר-ליבה.

בשנת 2007 השתתפה בתוכנית היומית "שי ודרור" בערוץ "ביפ" וזו הפעם הראשונה שהייתה בקדמת המסך.

בשנת 2009 החלה את שיתוף הפעולה עם שי שטרן והופיעה לצדו כמפיקה בתוכנית "אל תשאל" במשך שתי עונות בערוץ ביפ ובערוץ 2.

בשנת 2011 כיכבה בדוקו-ריאליטי "בקרוב אהבה" לצד סיגל שחמון, גאיה טראוב, גילי שם-טוב, מיכל שפירא וגלית לוי ב"קשת".

בוזגלו בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "רוזנברג":

איזק רוזנברג (Isaac Rosenberg;‏ 25 בנובמבר 1890 – 1 באפריל 1918) היה משורר יהודי-בריטי, ממשוררי מלחמת העולם הראשונה.

רוזנברג נולד בבריסטול לברנט וחסיה רוזנברג, שהיגרו ממזרח אירופה לאנגליה. היה אחד מבין שמונה ילדים ומשפחתו ניהלה חיים יהודים-מסורתיים. ב-1897 עקרה משפחתו לשכונות המהגרים "איסט אנד" שבלונדון שבו שכנה קהילה יהודית מבוססת. למד בבית הספר "סיינט פאול", וכשמשפחתו עברה לרובע "סטפני" (1900) למד בבתי הספר היסודיים ברובע. הוא עזב את הלימודים בגיל 14 והיה לשוליית מאיירים בהוצאה של "מול"ים לאמנות".

גילה עניין באמנות ובשירה והחל ללמוד אמנות בקולג' בירקבק באוניברסיטת לונדון בשעות הערב. הוא רצה לבחור באמנות הציור כמקצוע העיקרי בחייו וב-1911, זמן מה לאחר תקופת חניכותו, נטלו על עצמן שלוש נשות-חברה מבין חסידות יצירתו (דליסה ג'וזף, אי. די. לואי והרברט כהן) לממן את הוצאות מחייתו ולימודיו הסדירים במכללת סלייד המפורסמת לאמנות. שם למד לצדם של מפורסמים, כמו דייוויד בומברג, מארק גרטלר, סטנלי ספנסר, פאול נאש, אדווארד וודסוורת' ודורה קרינגטון. במקביל, הוא הוסיף לכתוב שירים (שהחל בהם עוד מגיל צעיר ביותר) ובעידודה ובסיועה של אחותו, היה מפיץ במו ידיו עותקים של חוברות שיריו, שזכו להתעניינותם האוהדת של כמה סופרים ומבקרים. להוציא כמה משיריו הבודדים שהופיעו בתבי עת ספרותיים שונים פרסם רוזנברג בימי חייו שלושה קובצי שירים: "לילה ויום" (1912), "נעורים" (1915) ומחזה "משה" (1916). בגלל בריאותו הרופפת ובעצת רופאיו היגר לדרום אפריקה ב-1912, בתקווה שהאקלים החם יסייע לריפויו.

רוזנברג בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "אסא כשר":

עמוס הראל (נולד ב-1968) הוא הפרשן הצבאי של העיתון "הארץ".

הראל החל את הקריירה העיתונאית שלו בגלי צה"ל שם היה כתב, עורך ומגיש בסדיר ובקבע. בשנת 1992 החל לעבוד בעיתון "הארץ", תחילה כעורך חדשות בדסק הלילה ומאוחר יותר שימש כראש דסק הלילה במשך ארבע שנים. אף כי בשירותו הסדיר שירת בגלי צה"ל, בחר הראל לעשות את שירות המילואים שלו בגדוד חי"ר במילואים, כלוחם ומפקד כיתה. בשנת 1997 התמנה לתפקיד הכתב הצבאי של העיתון. בין השנים 1999 ל-2005 הגיש את התוכנית "רצועת הביטחון" בגלי צה"ל.

כתב שני ספרים ביחד עם אבי יששכרוף. הראשון, "המלחמה השביעית", על האינתיפאדה השנייה, היה לרב מכר, תורגם לצרפתית ולערבית, וזכה בפרס צ'צ'יק מטעם המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב. ספרם השני, "קורי עכביש", יצא בשנת 2008 ועסק במלחמת לבנון השנייה. הספר תורגם לאנגלית ויצא בהוצאת Palgrave Macmillan, ואף הוא זכה בפרס צ'צ'יק. ב-2013 ראה אור ספרו "תדע כל אם עברייה", העוסק במסלול הכשרת הלוחם בצה"ל של העשור השני של המאה ה-21. לצורך כתיבת הספר התלווה הראל במשך כשנה לפלוגת מסלול בחטיבת הנח"ל.

נוסף על תפקידו ככתב הצבאי של "הארץ", כותב הראל גם בנושא מוזיקה שחורה.

אסא כשר בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מאיר בוזגלו":

דרור בּוּרשטיין (נולד ב-1970) הוא סופר ישראלי, עורך, ומרצה לספרות.

דרור בורשטיין גדל בנתניה, במשפחה דתית. הוא למד משפטים ועבר את בחינות לשכת עורכי הדין, אך שינה את כיוונו ועבר ללימודי ספרות. סיים דוקטורט בספרות בהדרכת פרופ' דן מירון באוניברסיטה העברית בירושלים בנושא: "המרחב בפרוזה של יעקב שבתאי". הוא מלמד ספרות באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה העברית.

בורשטיין הוא בוגר כיתת השירה של הליקון לשנת 1996. זכה בפרס לספרות ע"ש זבולון המר מטעם עיריית ירושלים בשנת 1997 ובפרס שר החינוך והתרבות לשירה בשנת 2002. כמו כן ערך (יחד עם אביב טלמור ואיילת גורנר) את 'חמישה גיליונות שירה', מיזם בן חמישה גיליונות שצורף לעיתון "הארץ". החל מסוף 2011 הוא עורך את כתב העת 'הליקון' ואת ספרי השירה של ההוצאה.

בין 1997 ל-2006 ערך תוכניות רדיו בקול המוסיקה והיה האוצֵר של הביאנלה הישראלית השנייה לרישום בבית האמנים בירושלים ושל תערוכות אחרות, בהן התערוכה "חפצים וחמלה" בגלריה 33 בתל אביב והתערוכה "הלא ייאמן פשוט ישנו" בגלריה רוטשילד אמנות. כתב טקסטים לתערוכות של אמנים רבים, ובהם מאיר אפלפלד, אלדר פרבר, נועה צדקה, הדס עפרת, יוסל ברגנר, יורם קופרמינץ ודליה אמוץ, שהוצגו במוזיאון תל אביב לאמנות, במוזיאון ישראל בירושלים, ובגלריות פרטיות.

מאיר בוזגלו בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "מנחם פיש":

דף קטגוריה זה כולל את 2 קטגוריות המשנה הבאות, מתוך 2 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 119 הדפים הבאים, מתוך 119 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

מנחם פיש בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "ענת בילצקי":

השמאל הרדיקלי הוא מכלול של יחידים ותנועות פוליטיות הדוגלים בשינויים שורשיים ומעמיקים במבנה החברה – במיוחד בתחומי הכלכלה, הלאומיות, התרבות, ויחסי הכוח בחברה – על פי השקפת העולם השמאלית.

קטגוריה זו כוללת את קטגוריית המשנה הבאה בלבד. (לתצוגת עץ)

דף קטגוריה זה כולל את 53 הדפים הבאים, מתוך 53 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

ענת בילצקי בויקיפדיה