אחרון מלכי יהודה, בימיו חרב בית המקדש הראשון

אחרון מלכי יהודה, בימיו חרב בית המקדש הראשון
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: אחרון מלכי יהודה, בימיו חרב בית המקדש הראשון.
זוהי הגדרה בת 44 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!
ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: צדקיהו .

מידע רנדומלי על הביטוי "צדקיהו ":

גְּדַלְיָהוּ בֶן-אֲחִיקָם (לעתים גְּדַלְיָה בֶן אֲחִיקָם), דמות מקראית, היה נציב יהודי שמונה על ידי הבבלים על תושבי יהודה בתאריך י' באב לאחר שנחרב בית המקדש הראשון. גדליהו נרצח בידי ישמעאל בן נתניה פחות מחודשיים מאז מונה לתפקידו. יש אומרים שנרצח בא' בתשרי, ויש אומרים בג' בתשרי. בעקבות הירצחו ברחו תושבים רבים מיהודה למצרים. לפי מקורות במסורת היהודית פסק כליל היישוב היהודי בארץ, עד לשיבת ציון. במחקר ההיסטורי מקובלת הדעה כי רק האליטה הכלכלית עזבה את יהודה.[דרוש מקור] לזכרו ולאות אבלות על הירצחו מציינים את צום גדליה בג' בתשרי.

בשנת 586 לפני הספירה (ועל פי המסורת היהודית בשנת ג'של"ח, 422 לפנה"ס) בא נבוכדנאצר השני מלך בבל בראש צבאו אל ירושלים, ולאחר מצור ממושך נפרצה חומת העיר, וכעבור שבועות אחדים נכבשה העיר ובית המקדש הראשון נשרף ונחרב.

אחרון מלכי יהודה, צדקיהו המלך ניסה להימלט לערבות יריחו, אך נתפס על ידי הבבלים והוגלה. הבבלים החריבו כליל את ירושלים, והגלו את רוב העם לבבל (התאוריה המקובלת סוברת שרק האצולה הוגלתה, עקב הקושי להעביר המוני אדם למרחק כה רב, והעובדה שהבבלים לא נהגו להגלות קהילות שלמות), והשאירו ביהודה את רוב התושבים, אשר היו עובדי האדמה: "כורמים ויוגבים" ודלת העם, על מנת לספק מזון לאנשי הצבא ולפקידות הבבלית שהושארה ביהודה.

צדקיהו בויקיפדיה