נהר בהודו

נהר בהודו
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: נהר בהודו.
זוהי הגדרה בת 9 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גנגס, רנגס .

קצת על גנגס:
גנגס (נקרא גם גנגא בשפות המדוברות בהודו) הוא נהר מרכזי בצפון הודו, הנחשב בדת ההינדית לבעל קדושה מיוחדת. אורכו הכולל של הנהר הוא 2,507 ק"מ.
מקורו בנהר הבהאגיראת'י הנשפך מקרחון גנגוטרי בהימלאיה (במדינת אוטראקהאנד), והוא חובר לנהר האלאקנאדה ליד דאופראיאג ויחד הם יוצרים את הגנגס. משם זורם הגנגס דרך המישורים הנרחבים של צפון הודו, זורם גם בבנגלדש ונשפך למפרץ בנגל לאחר שהוא מתפצל לשלוחות רבות. אחת השלוחות היא נהר ההוגלי הזורם ליד כלכותה. שלוחה נוספת היא נהר הפדמה שזורם לבנגלדש. שפך הנהר למפרץ בנגאל יוצר, יחד עם שפך הבראהמאפוטרה, את סונדרבאנס ("יערות יפים") שהיא הדלתה הגדולה בעולם. זהו אזור עשיר ביערות מנגרוב, ואחד מבתי הגידול העיקריים של הטיגריס הבנגלי.
נהר היאמונה – נהר חשוב בפני עצמו, וקדוש כמעט כמו הגנגס, הוא פלג של הגנגס, והם נפגשים ליד המקום בו עמדה העיר ההינדית הקדושה פראיאג, שנקראת היום אללאהבאד.
שני מינים של דולפינים חיים בגנגס. דולפין נהר הגנגס ודולפין אירוודי. בגנגס גם חי זן נדיר של כריש מים מתוקים, ה-Glyphis gangeticus, עליו לא ידוע הרבה.

נלקח מויקיפדיה