מכונת חריטה

מכונת חריטה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מכונת חריטה.
זוהי הגדרה בת 11 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: מחרטה .

קצת על מחרטה:
מחרטה היא מכונה לעיבוד שבבי, אשר משתמשים בה לעיבוד חלקים ציריים סימטריים. החומרים המעובדים יכולים להיות מתכות, עץ וחומרים פלסטיים.
פעולת המחרטה, הנקראת "חריטה" (Turning) היא הורדת חומר בעזרת סכין חריטה, על ידי עיבוד סיבובי מסביב לעוּבָּד (חומר הגלם). הפעלת המחרטה יכולה להיות ידנית או ממוחשבת – CNC.
אפשרויות לבחירות חומר הסכין:

פלדה מסוגסגת (H.S.S), ניתנת לטיפול תרמי.
סכיני מתק"ש (מתכת קשה) – עשויים מערבוב של אבקות שעוברות תהליך מיוחד של דחיסה ואפייה (סינטור). מאפשרים מהירות חיתוך גבוהה, אך החומר יוצא פריך.
סכיני קרמיקה/חרסינה – מאפשרים מהירות חיתוך גבוהה, אך לא עמידים בפני זעזועים. משתמשים בדרך כלל לפעולות גימור.

פרמטרים בחריטה:

לפי נתוני הסכין ונתוני העובד, קובעים את מהירות החיתוך.
עומק העיבוד (עובי השבב) הוא העומק שאותו תוריד המחרטה בכל מעבר של הסכין על חומר הגלם. עומק העיבוד נקבע מדרישה לטיב פני השטח: עיבוד גס או עדין. בעיבוד עדין עובי השבב הוא בין 0.5 מ"מ ל-1.5 מ"מ, בעיבוד גס בין 3 מ"מ ל-5 מ"מ.
קידמה (התקדמות הסכין לאורך העוּבָּד תוך כדי הורדת חומר גלם) בוחרים גם כן על פי דרישות רמת העיבוד. בעיבוד עדין קידמה היא 0.05 מ"מ עד 0.15 מ"מ ובעיבוד גס היא 0.4 מ"מ עד ל-0.8 מ"מ.

תהליכי עיבוד נקבעים מתוך מטרה של חסכון במשאבים וחסכון בזמן, תוך שמירה על טיב פני שטח ודיוק נדרשים. מהנדסי התעשייה צריכים למצוא פשרה בין הגורמים השונים.
מבנה המחרטה:

ייצוע המחרטה
מערכת הנעת כלי החיתוך
מערכת דפינת והנעת העובד

נלקח מויקיפדיה