משבעת עמי כנען

משבעת עמי כנען
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: משבעת עמי כנען.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: חתי, חוי, אמורי, פרזי, יבוסי, גרגשי, כנעני, גרגשי .

קצת על החִתּים:
החִתּים היו עם דובר שפה הודו-אירופית אשר, כפי הנראה, פלש לאסיה הקטנה בשלהי המאה ה-20 לפנה"ס. לשיא הדרה הגיעה חת בשנים 1680 עד 1180 לפנה"ס והיא נמנית עם הגדולות שבמעצמות העולם העתיק. החברה החתית מושתתת על מודלים פיאודליים, חוקיה רחומים ודתה ססגונית ומרובת אלים. החתים היו העם הראשון ללמוד את תורת הברזל, וזאת העניקה להם יתרון בשדה הקרב. סוסיהם היו יקרים להם, וחיל הרכב החתי היה מהגדולים, אם לא הגדול, שבחילי הרכב בעולם העתיק.
מפלת האימפריה החתית באה בתקופת הנדידות והפלישות של תחילת המאה ה-12 לפנה"ס על ידי גויי הים. מנתוני בדיקות שנערכו בעצמות שלדים שנמצאו בגוש עציון ובאפרתה עולה ההשערה כי העצמות שיכות לקבוצה עם מאפינים חיתיים שנדדה והגיעה לישראל. מספר אלמנטים חתיים נשמרו בערי המדינה הסוריו-חתיות, אולם החתים נעלמו מכל זיכרון ונחשבו לשבט הכנעני שמזכיר התנ"ך. רק באחרית המאה ה-18 נחשף עברם המפואר. העושר התרבותי והכוח המדיני של החתים הקדומים סתר את הגישות המקראיות והוביל לפולמוס בנדון.

נלקח מויקיפדיה