טפיל

טפיל
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: טפיל.
זוהי הגדרה בת 4 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: פרזיט .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "פרזיט ":
טַפִּיל (Parasite) הוא יצור (אורגניזם) שחי בתוך או על יצור אחר, הקרוי פונדקאי (host), וממנו הוא משיג מזון או חומרים אחרים החיוניים לקיומו התקין ולהתרבותו. ניתן להשוות את הטפיל לנוסע סמוי באונייה, המתגנב וחי במקום מסתור, גונב אוכל ומים, וברצונו עובר לאוניה אחרת לאחר מכן. קיים ויכוח סמנטי האם בהגדרת יחס הטפילות הפונדקאי בהכרח ניזוק. רוב הביולוגים טוענים שעצם ההגדרה "טפיל" משמעה סוג יחסים שבו הפונדקאי נפגע בצורה כלשהי מיחס הטפילות (אנטיביוזה). על פי הגדרה זו, יחסים שבהם הפונדקאי נהנה מה"אורח" שחי עליו או בתוכו אינם קרויים יחסי טפילות אלא סימביוזה של שיתוף. לדוגמה: החזזית אינה אלא שיתוף בין אצה לבין פטרייה, שבלעדיו לאף אחד מהצדדים אין יכולת להתקיים בנפרד (win-win). דוגמה נוספת היא חיידקים החיים במעי היונקים ועוזרים בתהליך העיכול.
הטפיל יכול להמית את הפונדקאי שלו, אך דבר זה יפגע בעקיפין בטפיל עצמו, על כן הברירה הטבעית תפעל להקטנת הנזק לפונדקאי או למציאת פונדקאי חזק יותר.

הצד הקדמי של תולעת עגולה בשם Ascaris lumbricoides החיה במעי חזירים ובני אדם. ניתן להבחין בבירור בשלוש ה"שפתיים" המאפיינות תולעים אלו. באדיבות משרד הבריאות האמריקני

ישנם טפילים מסוגים רבים, כגון:

תולעים (Helminths) כגון תולעים עגולות (הכוונה לנמטודה ארוכה העגולה בצידה הקדמי והאחורי), תולעי סרט ועוד.
פרוקי רגליים (Arthropods) כגון חרקים ועכבישאים.

חלק מהחרקים הטפיליים מהווים גם טפילים וגם פונדקאים משניים, כגון יתושים וזבובים, וחלק הינם טפילים בלבד כגון כינים ופרעושים. הטפילים העכבישאים הינם – כמו כל העכבישאים – טורפים בעלי 8 רגליים (להבדיל מחרקים – שלהם 6 רגליים), ולכן הקרציות ניזונות מדם הפונדקאי, בעוד שטפילים עכבישאים אחרים חיים על גוף הפונדקאי אך ניזונים מטפילים אחרים.

חד תאיים (Protozoa) – קבוצה של כ 45,000 סוגים שונים של חד תאיים, הנפוצים בכל העולם. חלקם הגדול טפילים הגורמים למחלות רבות. הפרוטוזואה נעים בעזרת שוטונים, ריסים ואף ללא אמצעי עזר.

זכר ונקבה של Ascaris lumbricoides. אורך הנקבה כ-40 ס"מ. באדיבות משרד הבריאות האמריקני

נלקח מויקיפדיה