חופשת יום מחלה צבאית

חופשת יום מחלה צבאית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: חופשת יום מחלה צבאית.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גימל .

קצת על ג':
ג' (שם האות: גִּימֶל) היא האות השלישית באלפבית העברי. נהוג לקשר בין צורת האות ג' למילה "גמל", אך ישנה סברה אחרת כי מקור האות הוא דווקא בהירוגליף המצרי שציין "מקל לזריקה", ואשר נקרא "גימְל" במצרית עתיקה, ורק כאשר נכנסה האות לאלף-בית השמי נוצר הקישור ל-"גמל" בגלל הדמיון בצליל בין המלים.‏[1]
מבחינה פונולוגית מצייגת האות ג' עיצור וילוני, סותם, קולי (/ɡ/ ‏:IPA). יחד עם זאת, בחלוקה המסורתית של בסיסי החיתוך היא נמנית עם העיצורים החכיים גיכ"ק. ג' היא אחת משש האותיות בג"ד כפ"ת, המקבלות דגש קל בראש מילה ולאחר שווא נח. באופן מסורתי, גּ' דגושה נהגתה כעיצור וילוני, סותם, קולי ([ɡ] ‏:IPA), ואילו ג' רפה נהגתה כעיצור וילוני, חוכך, קולי ([ɣ] ‏:IPA), כמו האות הערבית ע'ין (غ), או בדומה להגייה גרונית של האות רי"ש בעברית חדשה. ההבחנה בין שתי ההגיות נעלמה בעברית חדשה, שבה נהגית הג' תמיד כדגושה, אך ישנן עדות אשר עדין מקפידות על ההבחנה.
בעברית חדשה רווח הכתיב ג' עם גרש (כמו במילה ג'ינג'י), כדי לציין עיצור בתר-מכתשי, מחוכך, קולי (/ʤ/ ‏:IPA). עיצור זה נהגה כ-j אנגלית או כג'ים (ج) ערבית והוא רווח בעברית במיוחד במלים שאולות. בכתיב ישן, נהוג לכתוב עיצור זה לעתים כדְּזְ' (כלומר, כד'+ז'+גרש).
בהגייה התימנית (מלבד השרעבית) נהגית כל ג' דגושה כ-[ʤ] ואילו הג' הרפה נהגית כ-[ɣ].‏[2]
בגימטריה ערכה של האות ג' הוא 3, ובהתאם לכך יום ג' הוא יום שלישי וכיתה ג' היא הכיתה השלישית בבית הספר. כאשר האות ג' מופיעה בראש תאריך עברי, פירושה 3,000, למשל: שנת ג'תנ"א היא השנה ה-3451 בלוח העברי.
שכיחות השימוש של האות ג' בעברית חדשה היא כ־1.26% מכלל אותיות האלף-בית.

נלקח מויקיפדיה