המקום הנמוך בעולם

המקום הנמוך בעולם
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: המקום הנמוך בעולם.
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ים המלח .

קצת על ים המלח:
ים המלח הוא אגם מלח חסר מוצא, הנמצא בתחום השבר הסורי-אפריקני ובו עובר הגבול בין ישראל לירדן. ריכוז המלחים בים המלח עומד על 34.2% – גבוה פי עשרה מריכוז המלחים בים התיכון. ריכוז גבוה זה נובע מכך שהאגם הוא טרמינלי (למי האגם אין מוצא לשום מקום), והוא נמצא באזור אקלים מדברי חם ויבש, המתאפיין בשיעורי אידוי גבוהים. האגם הוא גוף המים השלישי במליחותו בעולם.
חופיו הם המקום היבשתי הנמוך ביותר בעולם, ומפלס המים, נכון לתחילת 2013, עומד על 427 מטרים מתחת לפני הים. החל מהמחצית השנייה של המאה העשרים נמצא מפלסו של האגם בירידה מתמדת, בעיקר בשל שימוש הולך וגובר במקורות המים הנשפכים אליו, שהחשוב שבהם הוא נהר הירדן. אגן ים המלח מורכב משני אגנים, דרומי וצפוני. בשל הירידה המתמשכת במפלס התייבש החלק הדרומי של הים, שהיה רדוד (קרקעיתו הייתה ברום של 401 מטר מתחת לפני הים) בהרבה מזה הצפוני, שעומק מימיו הממוצע הוא כ-250 מטרים וקרקעיתו ברום 730 מתחת לפני הים. עם ייבושו של האגן הדרומי נבנו בו בריכות לצורך אידוי המים וייצור אשלג וכימיקלים אחרים על ידי מפעלי האשלג בישראל ובחברת האשלג הערבית. לבריכות אלה נדרשת שאיבה בהיקף נרחב של מי ים מהאגן הצפוני, ובשל האידוי הגבוה הן תורמות בעשורים האחרונים תרומה משמעותית לירידה במפלס הים‏[1].
קצב הירידה השנתי של מפלס מי הים בעשור האחרון הוא מעט יותר ממטר לשנה‏[2]. ירידת המפלס גרמה לשינוי משמעותי בגבולותיו של האגם וכתוצאה פחת שטחו בכ-35%. רוחבו של הים באגן הצפוני של ים המלח בנקודה המקסימלית הוא 15 קילומטר ואורכו כ-50 קילומטרים ושטחו בשנת 2010 היה 605 קמ"ר. ירידת המפלס המצטברת גורמת לשינויים גדולים באגן הים ביניהם: שינויים בלתי הפיכים בגוף המים באגן הצפוני, יצירת בולענים, נסיגת חופים, פגיעה בתשתיות (כבישים וגשרים) ובשמורות טבע.
לים המלח חשיבות רבה לתעשייה ולתיירות. הרכב מימיו שונה מזה של מי ים רגילים, וכולל ריכוז גבוה של מגנזיום, סידן ואשלגן. עובדה זו מנוצלת על ידי התעשייה הכימית בשטחי ישראל וירדן, בין היתר להפקת אשלג, מגנזיום ותרכובות של ברום.
נופי האגן, החשיבות ההיסטורית של אתרים הנמצאים בו, ההרכב הכימי המיוחד של מי הים והאקלים היבש הפכו את ים המלח למוקד לתיירות עולמית ובמיוחד לתיירות מרפא. באזור נבנו אלפי חדרי מלון המרוכזים בירדן בפינה הצפון מזרחית של האגם ובישראל בעין בוקק שעל חופי הבריכות באגן הדרומי.

נלקח מויקיפדיה