הורמון המין הנקבי

הורמון המין הנקבי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: הורמון המין הנקבי.
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אסטרוגן .

קצת על אסטרוגן:
אסטרוגן (מיוונית estrus=תקופת הפוריות אצל הנקבה, gen=מחולל) הוא שם כולל לקבוצת הורמוני מין נקביים המופרשים מן השחלות.
לאסטרוגנים תפקיד מכריע בהתבגרות המינית של האישה והפרשתם בגיל ההתבגרות גורמת לסימני המין המשניים כגון גדילת שדיים. בימים ה-10-28 למחזור החודשי עולה כמות האסטרוגן המופרשת ומגיעה ל-50-150 pg/ml (פיקוגרם למ"ל) בדם; בימים אלו האסטרוגן תורם להכנה של גוף האישה לקליטת העובר על ידי גרימה לעיבוי רירית הרחם והתפתחות צינורות החלב שבשד. בתקופת הווסת, שבה נהרסת רירית הרחם ונפלטת, יורדת כמות האסטרוגן בדם ל-24-64 pg/ml. אסטרוגן מופרש בכמויות נמוכות בזמן היריון והנקה (15-40 pg/ml) ובגיל האל-וסת.
בגוף האדם כ-25 סוגים שונים של אסטרוגן. הראשיים בהם הם אסטריול, אסטרדיול ואסטרון.
נשים שגופן מייצר כמויות קטנות של אסטרוגן, בייחוד נשים בגיל המעבר, עלולות לסבול מתופעות כגון יובש בנרתיק. ניתן לטפל בבעיה זאת על ידי נטילת אסטרוגן באופן מלאכותי, טיפול המכונה טיפול הורמונלי חלופי (HRT, hormone replacement therapy).
אסטרוגן פועל בכך שהוא חודר לתאי האפיתל של המערכת המינית ונקשר לקולטן (רצפטור), הנקרא אסטרוגן רצפטור. לאחר הקישור בין האסטרוגן לאסטרוגן רצפטור נכנס הקולטן לגרעין התא ומפעיל מגוון של גנים, חלקם קשורים לחלוקת התא. יש לציין כי בשנים האחרונות נמצא שיש שני קולטנים לאסטרוגן: אסטרוגן רצפטור α ואסטרוגן רצפטור β. רוב ההשפעה של האסטרוגן מתבטאת בשימוש באסטרוגן רצפטור α.

אסטרוגן רצפטור α בתאי סרטן השד

נלקח מויקיפדיה