הביע כעס

הביע כעס
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: הביע כעס.
זוהי הגדרה בת 8 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רעם .

קצת על כעס:
כעס הוא רגש עז שעיקרו לעורר את האדם לפעולה תוקפנית ואסרטיבית. הכעס הוא תגובה פסיכולוגית ופיזיולוגית לכאב, לסבל נתפס, לפגיעה, לאיום או לסכנה.
בעברית מילים כמו זַעַם, חרון, עֶבְרָה, קצף, חֵמָה ורתחנות משמשים כדי לבטא רגש זה.
ביטויים לכעס:
תגובה של כעס יכולה להיות מוחצנת כלפי חוץ, החל מצורה מילולית של עוקצנות, העלבה, הוצאת שם רע, וקללה ועד לצורה פיזית ברמות שונות החל מהתעלמות, שמחה לאיד, פגיעה ברכוש ועד לכדי תגרה, שבמקרים קיצוניים יכולה להיות ברצון לחסל ולהרוג את הגורם המכעיס, ויכולה להיות מופנמת כלפי פנים בצורה של בכי, קיטור, ביזוי עצמי ועד מצב של חבלה עצמית שבמקרים קיצוניים יכולה להגיע ברצון להתאבד.
ישנם מספר מאפיינים מנטליים לכעס: התמקדות והתרכזות מוקצנת בעניין המפריע, ירידה ביכולת האנליטית והלוגית, איבוד יכולת ריכוז בכל דבר אחר, התנהגות בלתי רציונלית שלפעמים מגיעה עד כדי איבוד שליטה, חרדה, קנאה, אפתיה, טינה.
התמודדות עם כעס:
אנשים שונים מתמודדים עם כעס בדרכים שונות. כדי להתמודד באופן יעיל ומקובל עם הכעס, נדרשת מודעות לנזק שמביאות תגובות קיצוניות שנובעות מתוך הכעס, ורצון למצוא אלטרנטיבה שונה לתגובה הראשונית של הכעס. ההתמודדות אפשרית אחת יכולה להיות הוצאה פיזית של הכעס והאנרגיות (למשל באמצעות מכות על שק איגרוף). אפשרות נוספת יכולה להיות דיבור ושיחה על הכעס. אפשרויות אלו מהוות אלטרנטיבות מגוונות שמאפשרות יכולת בחירה עבור האדם להתמודדות בעת כעס, ויכולת ליצור עידון של הכעס.
כיום מקובל לחשוב שלהדחקת הכעס השפעות שליליות על הנפש, האנרגיות השליליות של הכעס יופנו פנימה כלפי האדם עצמו אם יודחקו, ויהפכו לדכדוך ודיכאון, לכן מומלץ להחצין ולבטא את הכעס באופן מבוקר ומתון. בנוסף הדחקה ממושכת של הכעס, תגביר את פוטנציאל האלימות עד לנקודה שבה היא עלולה להתפרץ כאלימות קשה ולא מוצדקת כלפי הסובבים או אפילו כלפי הכועס עצמו.
נלקח מויקיפדיה