דו חי הדומה ללטאה

דו חי הדומה ללטאה
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: דו חי הדומה ללטאה.
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: סלמנדרה .

קצת על סלמנדרה:
סלמנדרה (שם מדעי: Salamandra), היא סוג דו-חי במשפחת הסלמנדריים. בלשון עממית, חלק מהמינים בסוג זה נקראים גם 'סלמנדרת אש'. משמעות השם 'סלמנדרה' בפרסית הוא "בתוך אש". אולי בגלל צבעיהן העזים, הסלמנדרות נקשרו במיתולוגיה ל"יסוד" האש.
הסלמנדרה נפוצה באזורי מערב אסיה, אירופה וצפון אפריקה.
אורך גופן של סלמנדרות בוגרות מגיע עד לכ- 30 ס"מ. הן בעלות בלוטת ארס הנמצאת בקדמת הגולגולת באזור העיניים, לשון מעוגלת וטורי שיניים בצורת האות הלטינית S.
רשימת המינים כוללת:

סלמנדרה מצויה (Salamandra infraimmaculata) נפוצה בצפון המזרח התיכון, ובטורקיה. אוכלוסיות מבודדות קיימות בצפון ארץ ישראל, בה המין מצוי בסכנת הכחדה, ומסמנות את גבול התפוצה הדרומי העולמי של מין זה. נקראה בעבר סלמנדרה כתומה.
סלמנדרת האש (Salamandra salamandra) נפוצה במרבית מרכז אירופה, מזרח אירופה ודרומה. בעבר המין הנפוץ בישראל שוייך למין זה, אולם מחקר גנטי מצא שמדובר במינים נפרדים.
סלמנדרה אפריקאית (Salamandra algira)
סלמנדרה שחורה (Salamandra atra)
סלמנדרה קורסיקנית (Salamandra corsica)
סלמנדרה אלפינית (Salamandra lanzai)

בנוסף, קיימים מיני דו-חיים בקבוצת בעלי הזנב הקרויים בלשון עממית סלמנדרות למרות שאינם שייכים למשפחת הסלמנדריים, לדוגמה סלמנדרת ענק סינית וסלמנדרת המנהרות האיטלקית.

נלקח מויקיפדיה