ארומטי

ארומטי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ארומטי.
זוהי הגדרה בת 6 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ריחני .

קצת על כימיה:
כימיה, אָרוֹמָ‏טיוּת היא תכונה של קבוצת תרכובות אורגניות (הקרויות תרכובות ארומטיות), בהן קיימים קשרים קוולנטיים שאינם בדיוק קשרים בודדים, ואינם קשרים כפולים, אלא מהווים מין מצב ביניים בין שני סוגי הקשרים.
האלקטרונים המרכיבים את הקשרים הארומטיים, במקום לרחף סביב שני אטומי הקשר, כמו בקשרים קוולנטיים רגילים, מרחפים סביב כל המולקולה; הם מכונים עקב כך אלקטרונים לא-מאותרים; התופעה נקראת אל-איתור (בלועזית: דלוקליזציה או דה-לוקליזציה).
תופעת האל-איתור גורמת לתופעת הרזוננס הכימי, שהוזכרה לעיל: קשרים כפולים מצומדים (כלומר, שרשרת של קשר כפול – קשר יחיד – קשר כפול וכו') אשר נוטים "להתחלף" עם הקשרים היחידים הצמודים אליהם, כך שההבחנה בין קשר כפול וקשר יחיד במולקולה אינה אפשרית (ראו תרשימים בהמשך).
תופעת הרזוננס, או האל-איתור של האלקטרונים, נובעת מכך שלאטומי הפחמן יש אורביטל p ריק. בגלל צורתם הגאומטרית של אורביטלים אלה, הם יוצרים מעין מעגל מעל ומתחת למישור המולקולה, כאשר אורביטלי ה-p של ששת האטומים נחפפים. מכאן נובעת תופעת האל-איתור של האלקטרונים, ולכן הקשרים הקוולנטיים יכולים להיות ברזוננס.
תכונת הארומטיות מקנה לתרכובות אלו יציבות יתרה, ולכן נקודת הרתיחה שלהם, למשל, גבוהה יותר משל חומרים לא-ארומטיים בגודל דומה. תרכובות לא-ארומטיות מכונות אָלִיפַטיוֹת (Aliphatic).
כיוון שלא הומצאה דרך לצייר במדויק את הקשרים המיוחדים בתרכובות הארומטיות, משתמשים בשתי דרכים עוקפות:

ציור המולקולה (במקרה זה: בנזן) פעמיים, כשהקשרים הכפולים והיחידים מתחלפים ביניהם:

ציור טבעת ובתוכה מעגל, לציון ענן האלקטרונים המקיף את המולקולה. דרך זו מתארת את המציאות בצורה נאמנה יותר:

נלקח מויקיפדיה