אפיק מים בשמורת עין גדי

אפיק מים בשמורת עין גדי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: אפיק מים בשמורת עין גדי.
זוהי הגדרה בת 23 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: נחל דוד .

קצת על נחל דוד:
נחל דוד הוא נחל הזורם באזור שמורת עין גדי שבמדבר יהודה, ממעלה עין גדי עד מצפור ישי. שטחו הכולל של אגם הנחל כ-19 קמ"ר.
כמו כל נחלי מדבר יהודה, חלקו העליון של אפיק הנחל רדוד, אך כשהוא מתקרב למצוק ההעתקים הוא נשבר במפל ענק שגבהו כמעט 200 מטרים. כאן מתחיל הקטע הקניוני, היפה והמגוון של הנחל. חלקו העליון של הקניון יבש ולכן מכונה "הקניון היבש". בחלק זה קיים מעוק ובתחתיתו גבים רבים המלאים מים גם בקיץ. סיומו של חלק זה ב"מפל החלון" המזמן תצפית נאה אל ים המלח והרי מואב. בחלקו התחתון של הנחל מימיו זורמים כל השנה והוא פתוח לקהל הרחב. "עין דוד" הוא המעיין העיקרי אשר מזין את הנחל במימיו. מקור המעיין הוא במי גשמים היורדים בהרי יהודה, מחלחלים למי תהום, זורמים מזרחה מתחת לפני הקרקע ובוקעים בתחומי השמורה.
"מפל דוד" שבנחל סגור למטיילים בשל סכנת אבנים מידרדרות. בשנת 2005 פגעה בצמחייתו הטרופית הייחודית של הנחל שריפה שנגרמה ככל הנראה על ידי מטיילים לא זהירים והביאה להשמדתו של כ-80% מהצומח בנחל.
צירוף המקום הגאוגרפי בבקע ים המלח, הנוף המצוקי ומקורות המים המתוקים, מאפשרים למגוון גדול של צמחייה ובעלי חיים האופייניים לאזורים גאוגרפיים שונים לחיות אלה בצד אלה. בביקור בנחל ניתן לראות יעלים ושפני סלע רבים ממש בסמוך לשביל הטיול.
גלריית תמונות:

מערות קבורה במצוק הנחל

נלקח מויקיפדיה