אולקוס

אולקוס
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: אולקוס.
זוהי הגדרה בת 6 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: כיב, כיב קיבה .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "כיב":
כיב פפטי (באנגלית: Peptic Ulcer Disease) היא מחלה עם שכיחות של כ-10% עד 12% לאורך החיים, הנגרמת בשל כיב (בלטינית Ulcus ומכאן השם הלועזי של המחלה, אולקוס), כלומר תוצאת פגיעה של חומצה ופפסין ברצף של השכבה המצפה את הקיבה או את התריסריון (שכבת מוקוזה) והמביא לדלקת פעילה באזור. כיב בתריסריון נחשב מחלה שכיחה יותר מאשר כיב בקיבה, אף על פי שבניתוחים שלאחר המוות נמצא שיעור זהה של כיבים בקיבה ובתריסריון, ככל הנראה לאור העובדה שכיב קיבה הוא "שקט" יותר.
כיבים בתריסריון ובקיבה נגרמים בשל מספר סיבות- העיקריות שבהן הינן הדבקה על ידי החיידק הליקובקטר פיילורי או שימוש בתרופות נוגדי דלקת שאינם סטרואידים כגון וולטרן, נורופן, אדוויל וכדומה. קיימות גם סיבות נוספות ליצירת כיב, כגון תסמונת זולינגר אליסון או למשל עישון סיגריות, כאשר הטענה הרווחת בעבר לפיה קיום של סטרס מביא להיווצרות של כיב אינה מוכחת.
התסמינים הקליניים האופייניים הינם תחושת כאב שורף באזור הבטן העליונה ("אפיגסטריום"), והטיפול בכיב פפטי לרוב נעשה באמצעות תרופות, כאשר מרבית הכיבים נרפאים בתוך חודשיים-שלושה ממועד אבחונם. פעמים רבות, המחלה היא קלה יחסית. עם זאת, ייתכנו סיבוכים מסכני חיים ואף מוות במצבים של כיבים מורכבים, ועל כן קיימת חשיבות לאבחון המחלה וטיפול בה. לפיכך, במקרים כמו קיא דמי או כאבי בטן חמורים, יש צורך בהתערבות וטיפול רפואי מהיר.

נלקח מויקיפדיה