חישן

חישן
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: חישן.
זוהי הגדרה בת 4 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: סנסור .

קצת על חיישן:
חיישן (באנגלית: Sensor) הוא מתמר הממיר ערכים פיזיקליים לתנועה מכנית או לאותות לשם מדידה, בקרה או העברת מידע למערכות אחרות (לעתים מכונה גלאי או מד). בעבר רוב החיישנ%D

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "סנסור ":
חיישן (באנגלית: Sensor) הוא מתמר הממיר ערכים פיזיקליים לתנועה מכנית או לאותות לשם מדידה, בקרה או העברת מידע למערכות אחרות (לעתים מכונה גלאי או מד). בעבר רוב החיישנים היו מכניים היום בדרך כלל הכוונה היא למכשיר שחש תכונה בעולם הפיזי-מוחשי וממיר אותה לאות חשמלי או אלקטרוני.
חיישנים משמשים במערכות שונות ממגוון תחומים. ישומים נפוצים של חיישנים נמצאים בכלי רכב, במנועים, בלוויינים מלאכותיים, במכשירים רפואיים, בתעשייה וברובוטים.
חיישנים מתוכננים לזהות אנרגיות שונות ונגזרות שלהן כגון חום, אלקטרומגנטיות, שינויים מכניים, קרינה וקול. ישנם חיישנים המשמשים לזיהוי תנועה בסביבתם המנוטרת או לזיהוי מאפייני תנועת החיישן עצמו.
חיישנים מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות – חיישנים פסיביים (אשר מודדים אנרגיה קיימת, כגון חיישן טמפרטורה), וחיישנים אקטיביים, אשר פולטים אנרגיה ואז קולטים את ההחזר שלה (כגון מכ"ם).

חיישן טמפרטורה (חום) – כגון במדחום
חיישן אור – כגון בתאורת-חירום; חיישן אור תת-אדום כגון במקלט של שלט-רחוק; מערכים של חיישני אור במצלמה דיגיטלית ובעכבר אופטי
חיישן מכני פשוט – כגון כפתור במקלדת, כפתור מסתובב (פוטנציומטר / נגד משתנה)
חיישן מכני מורכב – מד לחץ (במשקל אלקטרוני, בברומטר), מד לחות, חיישן תאוצה הנקרא גם אקסלרומטר (בכריות אוויר לרכב לדוגמה), חיישן רעידות, מד ספיקת נוזל/גז ועוד, חיישן נטייה (לסיבוב התצוגה בטלפונים ניידים).
חיישן תנודות אויר (מכני) – מיקרופון. נמצא גם במד טווח אולטרא-סוני
חיישן מגנטי – משמש באזעקות לגילוי פתיחת דלת, ובמצפן אלקטרוני (חיישן שטף מגנטי / Flux gate)
חיישן קרינה אלקטרומגנטית – כגון מכשיר רדיו ברכב, מכ"ם (אנטנה).
חיישן קירבה קיבולי (אלקטרומגנטי) – אחת הטכנולוגיות ליישום מסכי-מגע, לניטור זווית גל הארכובה במנוע (למטרת תזמון הצתה והזרקה), לניטור נוכחות רכב על הכביש (למשל לרמזור אוטומטי), לניטור מצב ברזים במפעל כימי, ועוד.
חיישנים ביולוגיים
חישנים כימיים – אלקטרודות PH, אחוז חמצן מומס, מוליכות וכו'.
חישנים אקוסטיים – חיישן פסיבי רגיש לתדרי קול ותנודות אוויר. חריגות.

מקור: http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=חיישן&oldid=14030741
קטגוריה: גלאים וחיישנים

נלקח מויקיפדיה