שביב

שביב
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: שביב.
זוהי הגדרה בת 4 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ניצוץ, רשף, קרן אור .

מידע רנדומלי על הביטוי "ניצוץ":

דרך הניצוץ (ידועה גם פשוט בתור "ניצוץ", על שם ביטאונה) היא תנועת שמאל רדיקלי ישראלית שהוקמה בשנת 1977, אז התפלגה מאוונגרד שבעצמה הייתה פלג שפרש ממצפן.

פעילותם העיקרית הייתה פגישה עם נציגי "החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין" של נאיף חוואתמה בינואר 1984, שבה כוננו שיתוף פעולה עם ארגון הטרור הפלסטיני. חברי התנועה גויסו שנה קודם לכן, בעת שהותם בלונדון. במאי 1988 נעצרו ארבעה מחברי הארגון והועמדו לדין באשמת חברות בארגון הטרור "החזית הדמוקרטית". בתקופת האינתיפאדה סייעו לפעילי החזית והעניקו מחסה למבוקשים פלסטינים.

משהתברר שהקשרים עם החזית לא גרמו נזק ממשי לביטחון המדינה, הסתיים המשפט ב-25 בינואר 1989 בעסקת טיעון ובעונשי מאסר קצרים יחסית של עד שנתיים וחצי.

בין חברי הקבוצה אסף אדיב ומיכל שוורץ. חלק מפעילי "ניצוץ" חברים בעמותת "מען" ובמפלגת דע"ם – ארגון הפעולה הדמוקרטי, אותה הקימו ב-1995.

הביטאון "דרך הניצוץ" נסגר בצו מנהלי חלק מהכותבים עברו לביטאון "אתגר", ביטאון העוסק במאבק בעוני ובאבטלה ומשמש ביטאון מפלגת דע"ם.

ניצוץ בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "רשף":

אלים שעדיין לא נכתבו עליהם ערכים:

דף קטגוריה זה כולל את 27 הדפים הבאים, מתוך 27 בקטגוריה כולה. (לתצוגת עץ)

רשף בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "קרן אור ":

נפיצה, או דיספרסיה, היא תופעה המתרחשת כאשר  גלים עוברים בתוך תווך. הנפיצת היא תוצאה של תופעת השבירה שגורמת לגלים להישבר בזוויות שונות כשהם עוברים בתוך תווך, בתלות באורך הגל (במילים אחרות בתדירות) שלהם. עקב כך חבילת גלים נפרדת ומתפרסת.

דוגמאות לנפיצה הן הקשת בענן, ופיזור אור העובר דרך מנסרה.

נפיצה בתווך היא ההתרחבות של חבילת גלים המתקדמת בתווך. הסיבה לכך היא שחבילת הגלים מורכבת מאוסף של גלים סינוסיים בעלי אורך גל ותדירות שונים הנעים כל אחד במהירות אחרת, עקב שינוי יחס הנפיצה (ומקדם השבירה) כתלות באורך הגל. ביטוי בולט לנפיצה הוא פירוק האור הלבן למרכיביו במעבר דרך מנסרה: אף על פי שמהירות האור בריק היא גודל קבוע אשר איננו תלוי בתדירותו, בתווך חומרי כל רכיב של האור (בעל תדירות שונה) נע במהירות אחרת. כיוון שלפי חוק סנל תלויה זווית השבירה במהירות האור בחומר, כל רכיב של האור נשבר בזווית אחרת וכך מתקבלת תבנית של פסי אור בצבעים שונים, המסודרים לפי אורך הגל שלהם.

האור עובר נפיצה בחומרים שונים בהיקף שונה, אותו נהוג לבטא על ידי מספר אבה. ככל שמספר אבה נמוך יותר הנפיצה גדולה יותר.

קרן אור בויקיפדיה