ניצחון פירוס

ניצחון פירוס
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ניצחון פירוס.
זוהי הגדרה בת 12 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ניצחון בעל תופעות לוואי שליליות .

קצת על ניצחון פירוס:
ניצחון פירוס הוא ביטוי המשמש לתיאור ניצחון שעלה במחיר כה רב, עד שיצא שכרו בהפסדו. אמרת כנף המשמשת להתייחסות לניצחון כזה היא "עוד ניצחון כזה ואבדנו". לעתים משמשים הביטוי והאמרה גם ביחס לניצחון שהושג בקלות, לשם הבעת חשש מהמחיר העתידי שישלם המנצח עקב תוצאות ניצחונו.
פלוטארכוס מייחס את האמרה לפירוס מלך אפירוס, שמשמו נובע גם הביטוי. טרנטינים זימנו בשנת 280 לפנה"ס את המפקד המצליח והנודע פירוס, כדי שיסייע להם במלחמה הנמשכת שלהם מול הרומאים. בקרב אסקולום באפוליה מול הרומים בשנת 279 לפנה"ס ניצח פירוס, אך הניצחון עלה לו במחיר כבד. לפי פלוטרכוס, בחיבור שלו על חיי פירוס, אחרי הקרב "פירוס השיב לאחד, אשר ברך אותו על ניצחונו, כי עוד ניצחון כזה יחסל אותו לחלוטין. משום שאיבד חלק גדול מהכוחות שהביא עמו, וכמעט את כל חבריו המיוחדים והמפקדים הראשיים." בשני ניצחונותיו של פירוס על הרומאים, היו אבדות הרומאים גדולות מאבדותיו של פירוס, אך הפגיעה בכוחם הצבאי של הרומאים הייתה פחותה, משום שמאגר כוח האדם שלהם היה גדול יותר.
אף שמקורו של הביטוי בניצחון צבאי, הוא משמש גם לתיאורם של ניצחונות מסוגו בתחומים אחרים.

מקור: http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=ניצחון_פירוס&oldid=13775748

קטגוריות: אמרות כנףביטוייםלחימההיסטוריה צבאית

נלקח מויקיפדיה