בעל מעמד חשוב (4,2)

המדריך האולטימטיבי לפתרון תשחצים: פיצוח הגדרות ערמומיות

בפתרון תשחצים, הגדרות מבלבלות הן מכשול נפוץ שעל פותרי תשחצים להתמודד איתו. הגדרה אחת כזו שנראית לשבור את רוחם אפילו לפותרי התשחצים המנוסים ביותר היא:

בעל מעמד חשוב (4,2)

בטיפות הראשונות, הגדרה זו עלולה להיראות פשוטה מספיק. עם זאת, למראית עין, מתגלה כי היא נועדה להטעות את הפותר. כדי לפצח את ההגדרה הזו בהצלחה, נדרשת חשיבה יצירתית והבנה מעמיקה של כלי השפה.

צעד ראשון: זיהוי הדקדוק

הצעד הראשון בפיצוח כל הגדרת תשחץ הוא זיהוי הקטגוריות הדקדוקיות הקיימות. במקרה זה, המילה "בעל" מזהה את המילה הבאה כשם עצם. יתר על כן, הביטוי "מעמד חשוב" מרמז על כך שהמילה שמתאימה להגדרה היא שם עצם המסמן אדם.

צעד שני: בדיקת ערכים אפשריים

בהתבסס על הדקדוק, אנו יכולים להתחיל לבדוק ערכים אפשריים שמתאימים לתשובה. שמות עצם נפוצים המתאימים למישהו בעל מעמד חשוב כוללים:

מלך

מלכה

דוכס

דוכסית

רוזן

רוזנת

אביר

גברת

עכשיו, אנחנו יודעים שאנחנו מחפשים מילה שמורכבת משני חלקים – ארבע אותיות ועוד שתי אותיות.

צעד שלישי: מציאת תשובות אפשריות

לאחר שמיינו את הערכים האפשריים, אנו יכולים לבדוק תשובות ספציפיות שמתאימות גם לאורך וגם לתבנית הלשונית של ההגדרה. מתוך הרשימה שלעיל, התשובות האפשריות היחידות הן:

מלכה

דוכסית

רוזנת

צעד רביעי: בדיקת ההקשר

בנקודה זו, יש צורך לבדוק אם התשובות האפשריות מתאימות להקשר הרחב יותר של התשחץ. אם התשחץ עוסק באירועים היסטוריים, סביר יותר ש"מלכה" תהיה התשובה הנכונה. אם הוא עוסק באריסטוקרטיה, "דוכסית" או "רוזנת" עשויות להיות תשובות טובות יותר.

אפשרויות: רממעלה.

נצפה לאחרונה ב: תשחץ יומי – התשחץ שלי בתאריך 22/04/2024