מחית

מחית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מחית.
זוהי הגדרה בת 4 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: רסק .

קצת על מחית:
מחית (פּ‏ירֶ‏ה, מצרפתית: Purée) היא מאכל המתקבל ממעיכת ירקות מבושלים או פירות. המחית הנפוצה בישראל היא מחית תפוחי אדמה, המוגשת לרוב כתוספת למנה בשרית; מנה פופולרית היא שניצל עם מחית תפוחי אדמה. מחית תפוחי אדמה משמשת גם למילוי בורקס ובלינצ'ס.
מחיות מירקות אחרים כגון בטטה, אפונה, תרד מוגשות כשלעצמן או כשהן מעורבות במחית תפוחי אדמה.
להכנת מחית מבשלים את הירק במים, לרוב מומלחים, ולאחר מכן מועכים אותו באמצעות ממחה ידני או חשמלי, או באמצעות מזלג. ייתכנו דרגות מעיכה שונות, אולם הטעם משתפר כאשר המחית אינה גושית מידי או נוזלית מידי.
לשיפור הטעם יש המוסיפים בעת הבישול או המעיכה תבלינים כגון פלפל שחור, מוצרי חלב כגון חלב, גבינות, חמאה, שמנת או שמן צמחי.
קיימות גם מחיות פרי, כגון ערמונים, בננות, אגסים או מנגו, המשמשות חומר גלם לקינוחים שונים. מאכל מפירות שרוסקו נקרא רסק, למשל "רסק תפוחי עץ".
מחיות ירק, פרי ובשר משמשות להאכלת תינוקות החל מגיל חצי שנה לערך, כאשר התינוק עובר בהדרגה ממזון נוזלי בלבד (חלב אם או תרכובת מזון לתינוקות) למזון מוצק. ניתן להכינן בבית או לרכשן ארוזות בצנצנות המותאמות בתכולתן ובנפח המזון שבהן לשלבי התפתחות שונים של התינוק.
במטבח הפרסי מרק גושטה-קובידה ("בשר דפוק") מוגש כשלצידו מחית בשר וירקות שבושלו בו.

נלקח מויקיפדיה