דרגש

דרגש
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: דרגש.
זוהי הגדרה בת 4 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: כיסא נמוך, הדום, שרפרף .

מידע רנדומלי על הביטוי "הדום":

כיסא הוא רהיט נפוץ, המשמש לישיבה. קיימים סוגים שונים של כיסאות, בהתאם משך הישיבה בהם, סביבת הישיבה ותנאים נוספים של השימוש. כיסאות רבים ניצבים ליד שולחנות ומהווים עמם מערכת אחת.

כיסא בנוי, בדרך כלל, ממשטח ישיבה הנקרא "מסעד", מארבע רגליים, משענת גב ובחלק מהמקרים גם ידיות. הכיסאות בנויים מחומרים מגוונים כמו עץ, פלסטיק, מתכת ועוד. לעתים יש להם גם ריפוד.

המטרה החשובה והעיקרית של הכיסא היא לאפשר ישיבה נוחה – שמהווה מעין תחליף לעמידה, כצורה בה היושב נשאר זקוף ועם זאת לא מתעייף. כיסא בנוי נכון עוזר לשילוב בין מנוחה-זקיפות-ותנוחה נכונה של הגב.

כיסא משמש במצבים העיקריים הבאים:

עיצובים שונים של כיסאות:

בתנ"ך מצויים אזכורים של כיסאות מלוכה – כס המלך. לדוגמה:

וְאֵהוּד בָּא אֵלָיו וְהוּא יֹשֵׁב בַּעֲלִיַּת הַמְּקֵרָה אֲשֶׁר לוֹ לְבַדּוֹ וַיֹּאמֶר אֵהוּד דְּבַר אֱלֹהִים לִי אֵלֶיךָ וַיָּקָם מֵעַל הַכִּסֵּא.

למלכים ולשליטים הגדולים היו כיסאות מפוארים, מוגבהים ויקרים שנועדו להבהיר לכל הבאים אל המלך מי השליט הגדול ומי האדם הפשוט.

לכיסאות יש השלכות רבות בהלכות טומאה וטהרה. כדוגמה, כיסא שעשוי מעץ נחשב כראוי להיטמא טומאת מדרס, וניתן להיטהר על ידי טבילת הכיסא כולו במקווה טהרה.

הדום בויקיפדיה

מידע רנדומלי על הביטוי "שרפרף ":

הֲדוֹם הוא רהיט שנועד לתמיכה ברגלי אדם, היושב על כיסא או כורסה.

ההדום מהווה חלק ממערכת ישיבה, כאשר הוא מצורף לכיסאות וכורסאות. השימוש הנפוץ להדום הוא לתמיכה בהנחת הרגליים עליו כך שיהיו מוגבהות בזמן ישיבה. להדום לרוב מבנה אופייני של שרפרף נמוך בעל רגליים קצרות, והוא מרופד ועשוי להכיל מילוי מחומרים רכים למען הנוחות.

[ישעיהו סו; א] כֹּה, אָמַר יְהוָה, הַשָּׁמַיִם כִּסְאִי, וְהָאָרֶץ הֲדֹם רַגְלָי;

שרפרף בויקיפדיה