מטוס ריגול

מטוס ריגול
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מטוס ריגול.
זוהי הגדרה בת 10 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: יו .

קצת על מטוב היו-2:
U-2 הוא מטוס ריגול מתוצרת לוקהיד מרטין.
המטוס בעל מושב אחד ומנוע אחד, ומסוגל להגיע לגובה של 21 קילומטרים (+70,000 רגל) מעל פני הים. עיקר השימוש בו נעשה במלחמה הקרה, וכיום הוא משמש בעיקר לאיסוף מודיעין עבור צבא ארצות הברית בעתות מלחמה ובעתות שלום.
בעבר הפעילה נאס"א שני מטוסים מדגם זה למשימות תצפית מדעיות. יציבותו הרבה של המטוס הופכת אותו לפלטפורמה טובה לביצוע תצפיות אטמוספיריות בגובה רב. ב-1989 הוחלפו המטוסים בדגם מתקדם יותר, הנקרא ER-2‏[1].
השימוש במטוס החל בשנות ה-50 של המאה ה-20, כאשר סוכנות הריגול האמריקנית, ה-CIA, השיקה את פרויקט המטוס למטרת איסוף מודיעין מדויק ממדינות עוינות בעולם, ובמיוחד מהסובייטים. האמריקאים, שהיו מעוניינים במטוס היכול לבצע משימות בגובה רב כדי שלא ייורט, נתנו לחברת לוקהיד מרטין את התקציב המתאים לפיתוח המטוס. ב-1955 הושלמה העבודה והטיסה הראשונה בוצעה בהצלחה. מטוס הריגול צויד במצלמות שפותחו במיוחד בידי חברת הצילום קודאק, ועד מהרה היה מוכן לפעילות צבאית.
דבר קיומו של המטוס נודע לציבור לראשונה בשנת 1960, כאשר מטוס שהוטס בידי הטייס האמריקני פרנסיס גארי פאוורס הופל לראשונה מעל שמי ברית המועצות סמוך להרי אורל, בעת מבצע מודיעיני. התקרית נודעה כ"משבר מטוס הריגול U-2". מטוסי U-2 לא שבו לטוס מעל ברית המועצות, אך מילאו תפקיד חשוב במשבר הטילים בקובה, כשאספו תמונות של מתקני טילים סובייטיים המסוגלים לפגוע בארצות הברית.
לאחר שהסובייטים החלו לפתח טילי קרקע-אוויר המסוגלים להגיע לגובה הטיסה של ה-U-2, מטוס הריגול הוחלף ב-SR-71, המכונה Black Bird, למטרת איסוף מודיעין. עם זאת, גם במלחמות מאוחרות יותר, כגון מלחמת המפרץ, שימש ה-U-2 לאיסוף מודיעין וממשיך בזאת אף כיום.
נלקח מויקיפדיה