מחברי הגשש החיוור

מחברי הגשש החיוור
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מחברי הגשש החיוור.
זוהי הגדרה בת 17 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: גברי, שייקה, ישראל .

קצת על גברי (גבריאל) בנאי:
גברי (גבריאל) בנאי (נולד ב-9 ביולי 1939), הוא זמר, בדרן ושחקן ישראלי חתן פרס ישראל, שאת עיקר פרסומו קנה כחלק משלישיית "הגשש החיוור".
בנאי הוא בן למשפחת בנאי, נולד וגדל בירושלים. את צעדיו הראשונים בעולם הבידור עשה בלהקת הנח"ל. יחד איתו היה , בין השאר, ישראל פוליאקוב. עם סיום שירותו הצבאי הצטרף בנאי ללהקת "התרנגולים" יחד עם שייקה ופולי. אמרגן הלהקה אברהם דשא (פשנל) זיהה את כשרונם של השלושה והקים יחד איתם את להקת "הגשש החיוור", הלהקה הייתה להצלחה גדולה. יחד עם בנאי הציגו פולי ושייקה בעשר תוכניות בידור במשך ארבעים שנה. כמו כן השתתף עמם בסרטי הקולנוע "גבעת חלפון אינה עונה" (1976) בתפקיד ג'ינג'י, "שלאגר" (1979) בתפקיד בנג'י שמש ו"הקרב על הוועד" (1986), בתפקיד ג'ימבו.
בשנת 2000 זכה יחד עם יתר שלישיית הגשש החיוור בפרס ישראל למפעל חיים – על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.
לאחר פרוק הלהקה, העלה בנאי תוכנית יחיד והגיש לצד ישראל אהרוני את סדרת הטלוויזיה "דרך האוכל".
בנאי הוציא ספר במהדורה אלבומית בשם "אז מה היה לנו שם" (בהוצאת מודן) המכיל "משפטים מחוזיים מאוד ממערכוני הגשש החיוור" (לשון כותרת השער).
בשנות השישים היה נשוי לאורנה שק, שחזרה בתשובה והתגוררה במשך שנים בבני ברק. מנישואין אלו נולד השחקן והזמר אורי בנאי. מנישואיו השניים לדפנה נולדה הבת יסמין והבן – הזמר בעז בנאי.
נלקח מויקיפדיה

קצת על שייקה (ישעיהו) לוי:
שייקה (ישעיהו) לוי (נולד ב-13 בדצמבר[דרוש מקור] 1939) הוא בדרן, שחקן וזמר ישראלי. ידוע במיוחד בהיותו חלק משלישיית הגשש החיוור.
שייקה לוי נולד בקהיר שבמצרים. עלה ארצה יחד עם אמו ב-1944 והם התיישבו בתל אביב, אולם את שנות נעוריו העביר בקיבוצים עין הים וגבעת ברנר. את שירותו הצבאי עשה בלהקה הצבאית של פיקוד הגדנ"ע ואחר כך בלהקת פיקוד המרכז. לאחר שחרורו התקבל לתיאטרון הקאמרי, ואף הספיק לשחק בתפקיד קטן במחזה "הלילה השנים עשר". זמן קצר לאחר מכן הצטרף ללהקת התרנגולים.
ב-1964 הקים אברהם דשא (פשנל) בצוותא עם לוי, גברי בנאי וישראל פוליאקוב, גם הם מלהקת התרנגולים, את שלישיית הגשש החיוור. הגשש החיוור העלתה במשך ארבעים שנה עשר תוכניות בידור, יצרה מספר סרטי קולנוע, הקליטה שירים רבים והפכה לנכס צאן ברזל של הבידור הישראלי.
בין 1993 ל-1999 שימש לוי כיושב-ראש אמ"י, ארגון אמני ישראל. ב-1999 הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו, "שייקה לוי". ב-2000 זכתה שלישיית הגשש החיוור בפרס ישראל למפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.
לוי נשוי לאורנה ומתגורר בשכונת מעוז אביב שבצפון תל אביב.

נלקח מויקיפדיה

קצת על ישראל:
ישראל (פולי) פוליאקוב (7 ביולי 1941 – 30 באוקטובר 2007) היה שחקן, זמר וקומיקאי ישראלי, אשר זוהה בעיקר עם שלישיית "הגשש החיוור" והופיע רבות בתיאטרון ובקולנוע הישראלי.
פוליאקוב נולד בירושלים וגדל בתל אביב. הוא למד בבית הספר החקלאי הכפר הירוק ובשנת 1958 החל לשרת בלהקת הנח"ל, והשתתף בתוכניות "לא לצאת מהכלים" ו"בדרך כלל", לצד גברי בנאי וחנן גולדבלט (שאתו גם למד 4 שנים בפנימיית הכפר הירוק).
עם שחרורו מצה"ל השתתף בסדרת הרדיו הידועה "משפחת שמחון" וב-1961 הצטרף ללהקת "התרנגולים" בהפקת נעמי פולני. הלהקה הורכבה מיוצאי הלהקות הצבאיות ובהם יהורם גאון, ליאור ייני, חנן גולדבלט וגברי בנאי ששירתו עמו בלהקת הנח"ל, ושייקה לוי. פוליאקוב הופיע במסגרתה עד פיזורה ב-1964.
במקביל לפירוק הלהקה הקימו יוצאי "התרנגולים" בנאי, פוליאקוב ושייקה לוי, ביחד עם היוזם-המפיק אברהם דשא (פשנל), את שלישיית הבידור "הגשש החיוור", שהפכה במהרה לצוות הבידור המצליח בישראל, סמל לקונצנזוס תרבותי ובעל השפעה עמוקה על ההומור והשפה העברית. במסגרת זו השתתף פוליאקוב בביצועם של עשרות פזמונים ועשרות מערכונים שהפכו ללהיטים. תפקידים בולטים שמילא:
הסייד במערכון "הסיידים".
פקיד תחבורה צבאי במערכון "המכונית המגויסת".
טברייני (אחד משלושה) במערכון "קפטריה בטבריה"
חולה במחלת העליזות, במערכון "חכם מיימון"
אדון קרקר במערכון "קרקר נגד קרקר"
ציגלה, נוכל שמנסה להשיג כסף קל
רב סוהר אהרון לאפה ידידו של רפי לירי
שופט הכדורגל יהויכין פנדלוביץ' במערכון "אופסייד סטורי".

נלקח מויקיפדיה