ראשי עריית חיפה בעבר

ראשי עריית חיפה בעבר
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: ראשי עריית חיפה בעבר.
זוהי הגדרה בת 20 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: אבא חושי .

קצת על אבא חוּשִׁי:
אבא חוּשִׁי (1898 – 24 במרץ 1969) היה מנהיג ציוני, פעיל סוציאליסטי ופוליטיקאי, איש עבודה והתיישבות, מנהיג פועלים, חבר הכנסת הראשונה וממקימי ההסתדרות. זכור היום בעיקר בזכות כהונתו ארוכת השנים כראש עיריית חיפה (1951–1969), תפקיד שבו הטביע חותמו באופן בולט על העיר, אופייה והתפתחותה. בין היתר הקים את אוניברסיטת חיפה, תיאטרון חיפה, הכרמלית ואת תזמורת הנוער העירונית של חיפה.
אבא שנלר נולד בשנת 1898 בעיירה טוּרְקַה (טורקא) שבגליציה (אז תחת שלטון האימפריה האוסטרו-הונגרית, כיום במחוז לבוב באוקראינה), לליבה ואלכסנדר שנלר. ליבה הייתה עקרת בית, ובבעלותה היה משק קטן, ערוגת ירקות וחלקת עצי שזיף. אלכסנדר, בעלה השני של ליבה, היה מוכר סידקית בכפרי הסביבה, ושמו היה זישה. לאחר גירושיה עברה ליבה לטורקה ושם פגשה אותו, ומאחר שחששו לגיוסו לצבא הקיסר הסתתר זישה בעליית גג במשק של ליבה, ותעודותיו שונו: שמו הפרטי שונה לאלכסנדר, והוא לקח את שם המשפחה של ליבה – "שנלר". אבא היה השני מבין ששת ילדיהם של ליבה ואלכסנדר: אטיה, אבא, הינדה, יעקב, רוזה ומלכה.
לאחר תום לימודיו בחדר למד אבא בגימנסיה המקומית והצטיין בלימודיו. הוא דיבר יידיש, גרמנית, עברית, אוקראינית ופולנית, ואף ידע מעט יוונית ולטינית. לאחר תום לימודיו התכוון ללמוד רפואה באוניברסיטה, ואף רכש מחברות שעליהן כתב "שייך לסטודנט למדיצינה אבא שנלר", אולם אז, בשנת 1914 פרצה מלחמת העולם הראשונה והמשפחה ברחה לבוהמיה שבצ'כיה.

נלקח מויקיפדיה