מושב ליד בית שמש

מושב ליד בית שמש
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מושב ליד בית שמש.
זוהי הגדרה בת 16 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: ישעי .

קצת על ישעי:
ישעי הוא מושב מייסודו של "הפועל המזרחי". מקור שמו הוא בספר תהילים מהפסוק "לדוד ה' אורי וישעי ממי אירא, ה' מעוז חיי ממי אפחד" תהילים כז' פסוק א'.
זהו מושב חקלאי קטן בהרי יהודה, סמוך לתל בית שמש ולקיבוץ צרעה. המושב נוסד ב-כ"ז בתמוז ה'תש"י – 12 ביולי 1950, על ידי עולים מתימן (חלקם מבלאדנס, חלקם מצנעא). עד היום לא השתנה צביונו העדתי של המושב, ורוב התושבים הם בני העדה התימנית, ושומרי מצוות.
המושב מתמחה בחקלאות מודרנית ואורגנית. כלכלת בני המושב התבססה בעבר על מטעי אבוקדו רבים, גידול פטם וגידולי שדה, אולם כיום רובם הגדול של המשקים אינם מתפרנסים מחקלאות. תושבים רבים משכירים יחידות דיור במושב. רוב התושבים מתפרנסים כיום מעבודות חוץ. במושב יש בריכת שחיה פרטית, פינת חי פעילה, ומספר עסקים.
במושב שישה בתי כנסת‏‏, שניים מהם מופעלים במהלך היום ככולל.
המושב עצמו הוא בעל שטחים המעובדים על ידי ארגון "הפלחה", כ-1000 דונם, כ-1000 דונם פרדסים וכ-150 דונם של כרמי זיתים, חלקם הגדול למאכל (מנזלינו) וחלקם זית סורי. ישנם גם הדסים, ומטע של אתרוג תימני.
מעל למושב, בשטח שנועד להרחבה, שרידי בית שמש העתיקה עליה ישב הכפר הערבי דיר אבן. המקום מוגן על ידי רשות העתיקות, ובו שרידי בתים מהתקופה הביזנטית וכן שרידים מעטים מהכפר הערבי‏‏. בסמוך למושב נמצא אתר עתיקות באר לימון.

נלקח מויקיפדיה