מושב ליד אשדוד

מושב ליד אשדוד
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: מושב ליד אשדוד.
זוהי הגדרה בת 14 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: בית עזרא, בני דרום, ניר גלים .

קצת על בית עזרא:
בית עזרא הוא מושב הנמצא במישור החוף הדרומי, בין אשדוד לאשקלון, ומשתייך לתנועת המושבים. הוא נקרא ע"ש עזרא הסופר.
המושב נוסד ביום 28 במרץ 1950 על ידי עולים מעיראק, בתחילה היה המקום מעברה ששמה הזמני היה אשדוד א'. בשנת 1991 החלו לתכנן את שכונת ההרחבה. כיום בהרחבה מתגוררות כ-80 משפחות רובן בני מושב שחזרו לגור במושב.
מדרום למושב בית עזרא נמצאת גבעה 69, ששימשה משלט וזירת קרבות במלחמת העצמאות. בקרבתו נמצא גם גשר עד הלום, שבו נבלם הצבא המצרי בנסיונו לפלוש לתל אביב.
היישוב הינו חלק ממועצה אזורית באר טוביה.

נלקח מויקיפדיה

קצת על בני דרום:
בני דרום הוא מושב שיתופי של הפועל המזרחי.
נוסד בשנת ה'תש"ט – 1949 כקיבוץ על אדמות הכפר הערבי ערב סוכריר, שנהרס על ידי חטיבת גבעתי בקרב סוכריר, על ידי חברי גרעין "נתיבות כפר דרום", אשר נאלצו לנטוש את יישובם המקורי – כפר דרום, לאחר קרבות עזים מול הצבא המצרי במלחמת העצמאות. בתחילה כונה היישוב "קבוצת נתיבות"‏. אליהם הצטרף גרעין "מורשה" מעולי ארצות הברית, אך מרבית חבריו לא התרגלו לאורח החיים הקיבוצי ועזבוהו (חלקם הקים את שכונת בית חזון הסמוכה לכפר הרא"ה). בשנת 1960 הגיע הקיבוץ לידי משבר לאחר שחברים רבים עזבו אותו על רקע ויכוח על לינה משותפת, וגם מגרעינים שהגיעו למקום נשארו רק בודדים. בעקבות זאת ביקש הקיבוץ ליהפך למושב שיתופי אך נתקל בהתנגדות של הקיבוץ הדתי ושל מחלקת ההתיישבות של הסוכנות היהודית‏. לבסוף הפך בני דרום למושב שיתופי על אף ההתנגדויות, והוא נותר כזה עד היום.
כיום (2008), במושב כמאה משפחות של חברי משק, ועוד כ-60 משפחות בשכונת הרחבה שהוקמה בשנות ה-2000.
בתחילת שנת 2007 שב והצטרף המושב לתנועת הקיבוץ הדתי.
נלקח מויקיפדיה

קצת על ניר גלים:
ניר גלים הוא מושב שיתופי דתי של תנועת הפועל המזרחי. המושב נמצא בשפלה הדרומית ושייך למועצה האזורית חבל יבנה. נכון ל-2012 יש ביישוב כ-200 משפחות.

נלקח מויקיפדיה