רכיכה עטויה בקונכית

רכיכה עטויה בקונכית
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: רכיכה עטויה בקונכית.
זוהי הגדרה בת 19 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: צדפה .

קצת על דו-קְשָׂווֹ‏תִים:
דו-קְשָׂווֹ‏תִים המוכרים יותר כצְדָפוֹת (שם מדעי: Bivalvia; ריבוי מן צִדְפָּה) היא מחלקה המכילה מינים רבים של רכיכות ימיות בממדים שונים המאופיינות בקונכייה בעלת שני חלקים (הנקראים קשוות, ומכאן שם המחלקה) סימטריים פחות או יותר, שבתוכה מצוי גופה הרך של הצדפה ואיבריה הפנימיים. הצדפות נפוצות בסביבות מימיות בלבד.
לצדפות אין רדולה – מעין סרט שיניים המשמש רכיכות אחרות לשחיקת מזונן, ולכן הן שואבות לתוכן חלקיקי צמחייה ובעלי חיים זעירים מהמים, והזימים, המשמשים גם לזיקוק חמצן מהמים, מסננים את הראוי לאכילה.
קיימים 20,000 מיני צדפות בקירוב, רובן מצויות בסביבות מים מלוחים ומיעוטן בסביבות מים מתוקים (בעיקר נחלים). במים, חלק ממיני הצדפות נמצא רוב הזמן על קרקעית הים החולית או מחופר בה, ואילו מינים אחרים שוהים על גבי סלעים המונחים על הקרקעית. צדפות רבות נמצאות רוב חייהן במצב נייח וממעטות מאוד לזוז (אם בכלל), אם כי חלקן נעות במים.
20,000 מיני הצדפות מגוונים מאוד בגודלם. ישנם מינים קטנים מאוד, ומנגד ישנם כאלה שמשקלם מגיע לעשרות קילוגרמים. דוגמה מובהקת למין גדול כזה היא צדפת הענק (Tridacna gigas) שיכולה להגיע למשקל העולה על 180 קילוגרם ולאורך של 1.5 מטרים. גם תוחלת החיים מגוונת מאוד, החל מזמן קצר יחסית ועד עשרות ואפילו מאות שנים אצל מינים שונים. לצדפות מחזור דם פתוח. הנפרידיום (איבר שתפקידו להפריש פסולת מהגוף אצל חסרי חוליות רבים) מסלק מהגוף את חומרי הפסולת. האיברים הפנימיים נמצאים, בצורה דחוסה יחסית, בתוך חלל אחת הקשוות.
בציבור הרחב, ה"צדפות" האופייניות הן רחבות, ועשויות שני חלקים, אך במחלקת הדו קשוותיים מינים שונים בצורות שונות. במינים מסוימים נעשה שימוש לבישול מאכלי ים, דוגמת מרק צדפות, רוטב צדפות או צ'אודר צדפות. חלק קטן יחסית ממיני הצדפות יכול להפיק פנינים, המשמשות אצל האדם כאבני חן. הפנינה נוצרת מגרגיר חומר אורגני, גירוי כלשהו או גרגיר חול הנכנס לתוך הצדפה. בתגובה לגירוי, הצדפה מפרישה חומר אורגני העוטף את הגרגיר ונערם עד שנוצר עם הזמן כדור מבהיק ומרהיב ביופיו.
הצדפות הופיעו לראשונה במפץ הקמבריוני שהתרחשה לפני 542 עד 530 מיליוני שנים, אז הופיעו צורות חיים רבות בכדור הארץ.

נלקח מויקיפדיה