כהן מקראי

כהן מקראי
הפעם נתייחס להגדרת התשחץ: כהן מקראי.
זוהי הגדרה בת 9 אותיות. אתר זה מספק עזרה בתשחץ לכן, התשובות האפשריות מפורטות מטה.


פותר תשחצים ותשבצים עכשיו לאנדרואיד! כל ההגדרות וכל המושגים במקום אחד.

פותר התשחץ

אנחנו מקווים שמצאתם את מה שחיפשתם והיינו לעזר! על כל שאלה, בקשה או כל דבר אחר צרו איתנו קשר או רשמו תגובה ואנו נעשה הכל כדי לעזור!

ממש נשמח אם תוכלו לעזור לנו להתפתח ולעשות לנו לייק!

אפשרויות: עלי, אביתר .

קצת מידע רנדומלי על הביטוי "עלי":
עֵלִי הַכֹּהֵן – דמות מקראית, אחרון הכהנים הגדולים אשר שימשו במשכן שילה, שימש כמנהיג ושופט של עם ישראל במשך ארבעים שנה לפני עלייתו של שמואל, על פי המסופר בספר שמואל א). עלי היה מצאצאי איתמר בן אהרן הכהן.
בפרקים א-ג בספר שמואל א' מתוארים היחסים בין עלי לבניו וכן הקשר בינו לבין שמואל. ספר שמואל מספר כי עלי ראה את חנה, לימים אימו של שמואל, מתפללת שיוולד לה בן; בגלל צורת תפילתה הלא רגילה (שפתיה נעות אך קולה אינו נשמע – היא התפללה בלחש), חשב עלי שהיא שיכורה, והאשימה בכך. לאחר שמתברר לו שטעה, הוא מברך אותה שבקשתה תתמלא, בלי לדעת מה ביקשה. לאחר הולדת שמואל מקיימת חנה את הנדר שנדרה, והביאה את שמואל (בהיותו בן שלוש) לעזור לעלי במשכן שילה.
בהמשך מספר ספר שמואל כי לעלי נודע על מעשיהם הרעים של בניו חפני ופנחס, שמנצלים את כוחם לרעה. הוא מנסה להוכיח אותם ולא מצליח, עד שבא "איש אלקים" ומנבא עליהם נבואת פורענות: כל זרעו של עלי ימות בגיל צעיר ויהיה עני. ההוכחה לכך היא ששניהם ימותו ביום אחד. במקביל שמואל גדל ועלי מדריך אותו לקבל נבואה, ונבואתו הראשונה באה לחזק את דברי איש האלקים לעלי.
ספר שמואל מתאר את מות עלי, בי' באייר על פי המסורת, אחרי שנודע לו על הלקח ארון הברית בידי הפלשתים, וגורל משפחתו:

וַיְהִי כְּהַזְכִּירוֹ אֶת-אֲרוֹן הָאֱלֹהִים, וַיִּפֹּל מֵעַל-הַכִּסֵּא אֲחֹרַנִּית בְּעַד יַד הַשַּׁעַר וַתִּשָּׁבֵר מַפְרַקְתּוֹ וַיָּמֹת–כִּי-זָקֵן הָאִישׁ, וְכָבֵד; וְהוּא שָׁפַט אֶת-יִשְׂרָאֵל, אַרְבָּעִים שָׁנָה. יט וְכַלָּתוֹ אֵשֶׁת-פִּינְחָס, הָרָה לָלַת, וַתִּשְׁמַע אֶת-הַשְּׁמוּעָה אֶל-הִלָּקַח אֲרוֹן הָאֱלֹהִים, וּמֵת חָמִיהָ וְאִישָׁהּ; וַתִּכְרַע וַתֵּלֶד, כִּי-נֶהֶפְכוּ עָלֶיהָ צִרֶיהָ. כ וּכְעֵת מוּתָהּ, וַתְּדַבֵּרְנָה הַנִּצָּבוֹת עָלֶיהָ, אַל-תִּירְאִי, כִּי בֵן יָלָדְתְּ; וְלֹא עָנְתָה, וְלֹא-שָׁתָה לִבָּהּ. כא וַתִּקְרָא לַנַּעַר, אִיכָבוֹד לֵאמֹר, גָּלָה כָבוֹד, מִיִּשְׂרָאֵל; אֶל-הִלָּקַח אֲרוֹן הָאֱלֹהִים, וְאֶל-חָמִיהָ וְאִישָׁהּ. כב וַתֹּאמֶר, גָּלָה כָבוֹד מִיִּשְׂרָאֵל: כִּי נִלְקַח, אֲרוֹן הָאֱלֹהִים.

לאחר מות שני בני עלי במלחמה, ומותו של עלי עצמו, כיהן נכדו אחריו ככהן גדול וצאצאיו כיהנו דור אחר דור עד לחורבן של משכן נוב.
על שמו של עלי קרוי היישוב הסמוך עלי בשומרון.

נלקח מויקיפדיה